Ombygning af BMW 330d e46 touring til van

Hej LDS

Jeg vil høre om det er tilladt selv at ombygge sin personvogn om til en van?
Og vil gerne høre om hvad kravene er herom, eller hvor jeg evt. kan finde dem.

Med hensyn til akrylpladen bag førersædet og bunden, så kan jeg ikke finde et saml selv kit, ligesom mange andre ellers har fundet.

Håber i kan hjælpe!

Mvh
Martin

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sådan et sæt tror jeg ikke findes til din bil.
Udover det med sikkerheds gitter/plade og bund skal bagsædet sendes til destruktion og knapper til rudehejs fjernes.
René
Ahh, jeg er sikker på at jeg gerne må beholde sæderne, da jeg ved at hvis man kører over grænsen til tyskland, fx. på ferie. Så er det tilladt at montere sæderne i bilen igen.. de må dog ikke transporteres sammen med bilen..

Jeg har hørt noget om at man bare kan hive stikkene ud til vinduerne bagi når bilen synes.

Men jeg mangler vidst bare en plade til bunden og den sikkerheds plade.. kender i et sted hvor de er gode til at lave det ?
http://www.fyens.dk/article/1166712:Business-Fyn--Dom--Faengsel-for-ferie-i-gulpladebil
Malarsen må kende til love som SKAT ikke kender.
René
men..... hvori ligger "fidusen" at lave en hvidpladebil om til gulplade ditto? Der er jo betalt afgift af den een gang? Hvis det er en importbil, tror jeg du ryger i nogle andre problemer. Sidst: Naturligvis kan du omgå loven om sæderne, men det er farligt. ALB69: Jeg mener ham fynboen kørte til grænsen med sæderne monteret - dog uden passagerer - og blev stoppet på vej hjem med sæderne i. Hvis man kører sæderne til Flenborg med en anden bil og monterer/afmonterer dem dér, sker der intet.

 

Det er en Importbil. Jeg har lige hentet den i tyskland..

Uldal: Tak! Det er jeg nemlig også ret sikker på at det er helt OK! så længe sæderne bliver monteret og afmonteret uden for danmark.

Tja, om ikk andet leder jeg efter et sted hvor de kan ombygge/inretter varevogne i midtjylland området.

ALB69: beklager, jeg er ikke ude efter at spille bedre videne.. Vi har muligvis misforstået hinanden.

Udover det sætter jeg stor pris på jeres svar, da jeg bare er en ung gut som har importeret sin første bil.. Så det hele er lidt bøvlet 8)
unge larsen... pas nu på tolderne! Da det er en importvogn, kan der foreligge andre typegodkendelser til den, som gør at den ikke kan registreres som varevogn. Det samme gælder passager og førerforsikring under kørsel med bagsæder monteret. Jeg tror faktisk ikke d u kan få den kaskoforsikret. Men rend dem nu på dørene og se hvad der sker ... om ikke andet kan du da holde høns i den bag i haven. M.h.t. din beskyttelsesplade, kan du få hjælp hos Handy Mobil i Lind.  Go´fornøjelse

 

Skrevet af uldal på 17 maj 2011 12:26
Hvis man kører sæderne til Flenborg med en anden bil og monterer/afmonterer dem dér, sker der intet.

Korrekt at hvis det ikke bliver opdaget sker der intet,men et dansk registreret motor kørertøj skal opfylde dansk lov i hele EU.
Sele/sæde beslag skal ud og hvis disse har været skruet fast skal gevindene tilsvejses=multi mega meget dyrt at sætte bagsæde i en korrekt ombygget varevogn men igen igen hvis det ikke bliver opdaget så sker der intet.
René


 



 

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis