Hej Alle.
Jeg skriver her for at høre om der er nogle med erfaring udi gamle Poloer. Torsdag morgen ville den først ikke starte, men kom så efter nogle forsøg. Fredag eft. var den gal igen og denne gang kom den ikke overhovedet. Jeg har sådan en dims så man kan se om der er gnist på tændrøret, og den fortalte mig at det var der ikke. Jeg kunne høre benzinpumpen køre og stanse, så der må formodes at der kommer benzintryk på. ved måling kunne jeg ikke finde fejl på tændtransformatoren. I følge ledningsdiagrammet kommer en af ledningerne til transformeren fra motronic computeren som altså styrer noget der. Jeg tog så det store stik af computeren rensede det og satte det på igen. Nu starter bilen.Det er jo lidt utrygt for jeg ved jo ikke om jeg har repareret noget så mine spørgsmål er så: Er det en almindelig kendt fejl? Vil man kunne få noget ud at at besøge et værksted som har noget mere advanceret måleudstyr? Kan gamle tændledninger og fordelerhus,og ikke helt nye tændrør, bevirke at ovennævnte fejl opstår?
Mange hilsner og tak for et godt forum.
Kovas
Mange hilsner Kovas,
I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.