Ror til min Danboat 18 mangler!!!!!!!!!!

Det gode pt er at min danboat klarede at overvintre i havnen - men det dårlige er at da jeg ville sejle var er nogen som havde snuppet roret. Hvor kan jeg få et nyt? Eller kan jeg selv lave et sådan ror?

Det er af den type der hæfter på en ca. 6 mm tyk stål stang i centrum af agterenden. Det er lige til at tage op - af og på!

Hilsen Michael.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja er du lidt fingernem klare du sagtens det, du skal bruge et stykke vandfast krysfiner af bedre kvalitet og så er du jo nok nød til at få en smed til at lave nogle nye rustfrie beslag ! Og for at andre så ikke skal forkøle sig på dit ror en anden gang, bore du et 25 mm. hul i den øverste del, hvorigennem du trækker en rustfri kraftig vire der skal være boltet / låst fast på båden
eller tage roret med når båden ikke er i brug.(vinterhi).!
Tak - du ligger vel ikke inde med en tegning som jeg kan skære efter???
Hilsen Michael.
Skrevet af Ogilvie på 15 maj 2011 18:07
Tak - du ligger vel ikke inde med en tegning som jeg kan skære efter???
Hilsen Michael.
Nej der må du ud og kigge og tage mål på en anden

Jeg har en Danboat 18 . Med ror .....
Måske du har fundet målene til dit ror ? Ellers har jeg den rigtige størrelse . Måske du kan fortælle om hvordan dit lænsning fungerer ? Jeg er ikke helt tilfreds med mit . Har du også 2 huller i bunden af båden ?
Annonce
Sidst jeg skrev i denne tråd til spørgeren, var d. 15 maj 2011 så mon ikke han forlængst har fundet en løsning
Tak for de gode råd. Projektet døde kort efter da min danboat blev stjålet af en person der kun ville bruge den som kabinebåd. Tyven tog fx ikke engang mast og bom med - hvorfor jeg tror han så den som en fin kabinebåd. Men tusind tak for hjælpen og de gode ideer!!
Hilsen michael
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis