Hvor smører jeg støttebenet?

Hej jeg har et støtteben på min hestetrailer, det ligner det på campingvogne og andre trailere, blot er der ikke nogen smørenippel(den er fra Branderup). Er der nogen gode ideer til, hvor jeg skal få lidt smørelse ind? Håndtaget går temmelig trægt og er ved at knække af(efter et fjols har brugt det til at LØFTE i)så jeg skal bare have det til at køre så let så muligt så jeg kan få traileren af bilen. Og støttebenet op til smeden bagefter. Og for at det ikke skal være løgn er trailerens en baghjul også fladt, så jeg kan ikke engang køre hele karavanen op til smeden.
Mth
Helle på Møn

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så skal benet skrues helt op, så den slipper / kan skilles af med yderrøret, så kan du komme til at smøre ind i røret.
altså, jeg skruer selve benet af og hælder en god sjat olie op i benet? Så skal jeg vist have fat i en donkraft og nogen brædder, og så kan jeg vel lige så godt bruge donkraften til at få bilen fri:-). Dejlig søndag morgen! Jeg prøver.....

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Normalt kan man skrue inderdelen helt fri af yderdelen, ved at blive ved med at skrue på håndtaget og gøre benet længere og længere indtil det skiller fra.
Det er nok det letteste at tage det ud af beslaget på rammen.

Med venlig hilsen
ktm

 

Tak folks, benet er skruet af og sidder uhjælpeligt sammen, jeg tror fjolset fra før har kørt med hjulet nede,det er skævt og dækket er slidt. Det fik en gang olie, og hvis det ikke kan løsne det så må jeg nok investere i et nyt. Og nu gider jeg ikke låne trailere ud mere,-der er sgu nok en grund til at trailerkortet blev indført,-m alle de fjolser, der tror de har evnerne til noget så simpelt at køre m en trailer. Og nu fortællere min datter at baglygte glasset er revnet og forsøgt lappet m tape!
Ha en god søndag og lån nu ikke noget ud!
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

støttebenet i snakker om er vel næsehjullet.!

hvis den er "smadret" (er slået skæve og synderslidt dæk.)
så skal de bare kasseres.?
de er ikke så dyre at købe dem.!!!

men hvis den kan redes er det en fordel.

smøring forgår med at skille den ad (skrue underbenet ud.)
od give en god klat lejefedt. i over benet.( den del med håndsvinget)
skrue den af vangebeslaget.
og vende den hovedet lægge en god klat fedt på gevindstangen
og på "møtrikken" og skrue det sammen og monter på vangen.!
Annonce
Okkkkkk - det var næsehjulet. Ja, jeg sad her i sommerregnen og blev mere og mere forundret. Smid lortet væk. Det koster 400 kr hos onkel harald ... og tæv ham låneren!

 

jo det var næsehjulet, og jeg kan jo tage det og slå tumpen med, det er vist ikke andet værd nu.
Mth
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

eller få låneren til at erstatte det ødelagte !!!
det er da det mindste man kan gøre , når man har ødelagt noget man har lånt!!

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

det bliver godt med nyt næsehjul på traileren.

jeg siger også det samme som forige indlæg.!
Desværre eller måske heldigvis kan jeg ikke søge erstatning hos fjolset. Han er udskrevet af mit livs teaterstykke og jeg ønsker ham ikke ind på rollelisten igen. Så hellere selv købe et nyt hjul og et nyt lygteglas imorgen. Men ellers har i helt ret.
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis