HF Armatur slukker når det ene rør tages ud

Jeg har lige købt mig et armatur som jeg har sat op over skrivebordet. Det kører med 2x28W rør. jeg synes dog det giver lige nok lys. men hvis jeg piller det ene rør ud, slukker det andet også?
Er det fordi forbruget over spolen bliver for lavt så? 
Kan man trylle et eller andet sådan at det kan kører med kun et rør, og hvordan kan det evt. gøres
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne du sådan set, men det er ikke for os Amatører !
Hvis der er et gitte eller lignende på dit amatur, kan du lægge et stykke bagepapir oven på det, det vil gøre lyset mere difust / blødt.
håbede der var en eller anden nem metode til at kunne gøre det.. Sidder og overvejer om jeg skulle købe en ekstra spole, til 1x28W og sætte den i armaturet. Men ville have været super hvis der lige var en eller anden nem metode der lige kunne bruges.

har også tænkt på at ligge et stykke materet plastic op over reflektoren, eller bagepapir som du nævner.
Det må jo på en eller anden måde være serie forbundet, det er sådan set det der skal ændres.
Hvis der er sådan en forkromet reflektor i bunden af amaturet, forstår jeg godt det virker blændende, fjern reflektoren.
Tja måske. og i så fald, kan man så være så heldig at man bare kan lave en lus over det ene "rør"
(Er der ikke nogen herinde der er super kloge på det område som man kan skrive til og forhøre sig, hvis de ikke lige får set tråden her )

Reflektoren er forkromet. Men det vil desværre ikke være pænt hvis den ikke sidder på.
men vil prøve at smide et stykke bagepapir op til at starte med, og måske se om ikke jeg kan få et stykke mat plexiglas eller lign. som kan ligger mellem rør og reflektor.
Du kan ikke luse det ene rør over. Du bliver nød til at købe en spole til 1x28 watt, hvis problemet skal klares elektrisk. Det letteste vil helt sikket være en afdækning eller lignende som nogle har været inde på.
Skrevet af le tissier på 14 maj 2011 22:24
Du kan også sprøjtemale rørene sorte, ikke helt sorte men bare sådan at det dæmpes

Hmmm ! Er det en ny måde at lave lysdæmpning på ?
Det er da det skøreste jeg længe har læst
Manden kunne jo også sætte et par 18 w. rør i
man kunne monter persiner på lampen så kan du juster lysdæmpning
virker som blænde i kameraet.!

ligeså skøre ide som med spraymale rørne.
Det er et T5 rør så der er ikke noget der hedder 18W der :p     der er kun 28W og 54W der passer i det armatur.   Uden at man skal til at lave vildt meget om på det.
det bedste ville være og få skiftet spolen så den passer til det du ønsker.
enten en der er til et rør klart det nemmeste.
eller også en HF-R (mener de hedder) spole som er dæmpbar men dette er ret bøvlet og de koster en arm
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis