tættne dampspær?

hej på lds

jeg skal havde trykket el-kabler rundt i min kommende tilbygniing og skal i den forbindelse igennem indermuren og op i hulmuren med el kabler, jeg har så tænkt mig og tætne hullet som kablert gåt igennem men hvad skal jeg bruge? havde tænkt på bare og bruge alm akryl fugemasse?

ligeledes kommer jeg til og skal igennem mit nye dampspær, her har jeg ligeledes tænkt mig og bruge akryl fugemasse til og tætke med er dette iorden?

eller er det bedre og bruge et andet metriale foreksempel scillikone? har bare hørt scillikone ikke var så godt ken ikke lige huske hvorfor (måske noget med noget syre der skulle være der i?)

håber der er en der ved hvad man plejer og bruge.. hvis man skal lave det i henhold til BR10
54 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal det laves i henhold til br10, så skal det udføres med korrekt godkendt gennemføring, dvs. pcv manchet fra DAFA eller fuges / limes tæt med fugemasse / butylmasse.
okay takker for det hurtige svar

har kigget på denne...

Dafa folieklæber 310ml

på denne side ->
http://www.10-4.dk/#/varer/byggematerialer/damp-og-vindspærre/dampspærretilbehør/

har ligeledes tænkt mig og trække kabler på bagside af indermuren og bore den igennem og ind i en grøn dåse hullet har jeg også tænkt mig og tætne, hvad skal jeg så bruge her?
hvor kan jeg købe
Ampacoll RA og hvad koster det ca?
Kan bla. fåes i Bygma, eller din lokale trælast som forhandler Profile produkter.

okay du kender ikke til om wurth har et ligende produkt da jeg plejer handler der

http://www.wuerth.dk/produktinfo/
Jo, kender godt til wurth produkterne, de kan også anvendes til formålet.
men tænkte om du evt viste hvilket produkt fra wurt jeg kunne bruge? eller hvad jeg skulle spøger efter i butikken så jeg får det rigtige
Der er yderligere 44 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis