tættne dampspær?

hej på lds

jeg skal havde trykket el-kabler rundt i min kommende tilbygniing og skal i den forbindelse igennem indermuren og op i hulmuren med el kabler, jeg har så tænkt mig og tætne hullet som kablert gåt igennem men hvad skal jeg bruge? havde tænkt på bare og bruge alm akryl fugemasse?

ligeledes kommer jeg til og skal igennem mit nye dampspær, her har jeg ligeledes tænkt mig og bruge akryl fugemasse til og tætke med er dette iorden?

eller er det bedre og bruge et andet metriale foreksempel scillikone? har bare hørt scillikone ikke var så godt ken ikke lige huske hvorfor (måske noget med noget syre der skulle være der i?)

håber der er en der ved hvad man plejer og bruge.. hvis man skal lave det i henhold til BR10
hej på lds jeg skal havde trykket el-kabler rundt... Vis hele indlægget
54 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af KentAJ på 25 maj 2011 17:12
Og hvis man nu trækker kabler i hulmuren før man får hulmursisoleret? Så pakker isoleringen vel omkring kablet og bliver ikke trykket sammen og mister yderlig isoleringsevne?

Hehe - back on track

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af EISOE på 25 maj 2011 17:20

Hehe - back on track

Ikke forstået? Det var faktisk ment som et spørgsmål fra en videnlysten newbie med mange års renoveringsopgaver foran sig.  

red: jeg var gået lidt kold i jeres regelsnak og jura og havde lidt tabt tråden. Så efter at have gennemlæst den igen, kan Jeg (vistnok) se at jeg spørge om det samme som EISOE spørger om på side 1?

Når man som jeg bor i 100 år gammelt murstenshus, med så mange dejlige forbedringsmulighed, så er en bette træk ikke noget at snakke om. Medmindre selvfølgelig, at det giver mulighed for fugt og kondensdannelse.

Hvis huset nogensinde skal sælges i min levetid, så skal mine forbedringer selvfølgelig leve om til den gældende lovgivning den dag de er lavet. Eller jeg kan selvfølglig blot bringe huset tilbage til den stand det havde, da jeg overtog det.  (sidste linje skal læses som et ironisk islæt) 
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ja. dette forum er måske ikke så velegnet til debatter om bygningsreglementer contra entreprisekontrakter.

Men ikke desto mindre kan det konstateres at der hvor det ALTID går helt galt er når det gælder kontraktforhold.

Den glade bygherre tror at køkkenlåger leveret i den forkerte nuance er en katastrofe?

Men de rigtige katastrofer opstår når bygherren uderskriver kontrakter uden at kende konsekvenserne, entreprenøren går konkurs og forsikringsselskaberne afviser alle krav.
Det er der de søvnløse nætter, skilmisserne, grædende børn og de bugnende sagsmapper starter. Husk det!!!

Kontraktforhold er nemlig langt mere interessant og spændende end kuløren på vægfliserne i badeværelset!!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis