indbygning af køleskab i 60cm. bredt skab

Hej

Er der nogen der ved om et fritstående køleskab hvor der står det er 60cm. bredt, kan indbygges i et 60cm bredt skab?
Vi vil gerne have et køleskab, med metalfront, men som er indbygget i et skab.
Men på nogen hjemmesider står der at fritstående også kan indbygges.
Men er det i et "almindeligt" køkkenskab som er 60cm bredt?

Mvh.
Philip
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
dit køkkenskab måler sikkert 56,8 indvendigt, så sådan som jeg forstår dit spørgsmål skal dit køleskab jo bare være mindre ind det, se eksempelvis på whiteaway.dk her trykker du på køleskabe og så trykker du på flere flitre og trykker dine indbygningsmål ind og søger
Trække fra hvad?
Hvis køleskabet er 600mm bredt skal dit køkkenskab være 632mm bredt, (Hvis siderne er 16mm tykke - hver)
Men hvis dit køkkenskab er 568mm indvendigt må dit nye køleskab ikke være større. Helst lidt mindre fagtisk.
Ellers skal der bruges glidecreme når det skal proppes ind.
Pas på med ventilation bag køleskabet, ellers køler det ikke. Der skal være åbent både foroven og forneden bag skabet.

MvH,

Bent.
Skrevet af s991116 på 14 maj 2011 11:25
OK, mange tak for svaret.
Der står at skabet har 18mm bredde sider. Så det må 2 x 18 mm jeg skal trække fra.

Det lyder som om du er ved/skal til at lave køkken.................

Så kan du sagtens lave hullet 600 mm bredt ved at undlade skabssider i køleskabssektionen og bare have siderne fra de tilstødende skabe som sider. Det er helt normalt.

Skal du have et par skuffer ( skuffeskab ) under skal du bare ikke lave det højere end til bunden af køleskabet og bruge toppen til at sæltte køleskabet på.

Og ja, husk en stribe foroven og forneden inderst til luft.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce
Skuffeskab under køleskabet er smart.

1. Når man afrimer eller rengør køleskabet kan vand, madrester mv. pjaske direkte ned i skufferne.
3. Børn/børnebørn kan allerede fra 5-års alderen indlede en karriere som alkoholikere ved at bruge skufferne som trappestige og derved nemt nå de kolde øller - øverst oppe.
2. Skufferne kan bruges til opmagasinering af øl. Således at logistikken optimeres mest muligt fra "Kold fra kassen" til "Køleskabskold"
5. Find selv på flere.
Ja, der er dog et par betingelser, der skal være opfyldt.

1. ansæt en sjusket og ligeglad hushjælp.
3. Husk at købe et billigt køkken, hvor der ikke kan fås børnesikring til skufferne. Det er dog mere sikkert at bruge skufferne til stige end hylderne i køleskabet.
2. Den ligger jo til højrebenet ;-) - der kan dog også opbevares sodavand i skuffen.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hej EISOE

Køleskabet skal være for enden af køkkenenet.
Hvordan for jeg så bunden og toppen til at blive 60cm bredt?
Den top og bund som følger med er jo ikke 60cm bredt
Der kan også fås indbygningsskabe på 550-560mm bredde.

Det er nok det nemmeste og billigste når du har købt skabet.

Men udvalget er større i 600 mm bredde. De er vist også billigere, som jeg lige kan se.

Jeg gjorde det at jeg købte 2 frisider - den ene var siden ud mod køkkenet ( min var ligesom din for enden af rækken ) - den anden lavede jeg en 610 mm bred hylde af til at gøre fast på soklen, som skabet skulle stå på. Resten af frisiden tilpassede jeg foroven - det blev fint, syntes jeg selv

Det er så væk nu - har et højt amerikanerkøleskab - det står på gulvet, sådan en fætter er ret stor og tung- og jeg ville ikke have den op på soklen at stå.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis