automatisk vandingsanlæg i drivhuset

Hej - nu har jeg endelig fået lagt vand ind i mit drivhus og skal til at købe et automatisk vandingsanlæg.
Er der nogen af jer der har erfaring med det? hvad skal jeg vælge ?
Jeg har fast belægning i drivhuset og altså tomatplanterne i krukker, har plantet dem med langtidsgødning, så der behøver ikke at skulle tilblandes gødning i vandingsvandet ( tænkte jeg på den måde kunne undgå saltudfældninger og deraf stoppede dysser..)
I drivhuset står 10 krukker, hver med ca 40 liter jord og 10 krukker med ca 20 l jord
Håber der er nogen der kan hjælpe med råd - Har kikket på Gardenia, Hazeloc, Vanlet og ?
På forhånd tak
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nogen kan lide Datteren andre Moderen.
Ligeså er det med vandnings anlæg.
Du mener vel kalk udfældning, det var ikke godt om det var salt, så ville alle dine planter snart lide en kedelig død. Du kan jo få monteret en kalkstopper på dit vandrør, hvis det kun er regnvand du bruger, så er der ikke kalk i vandet.
Jeg tænkte nu mere på nitrat,fosfor og magnesium-salte og hvad der ellers er i gødning. tænker de kan udfældes i et vandingsanlæg, selvom det fra starten ser ud som om de er opløste. Vores vandværksvand er ikke så kalholdigt, og jeg har hørt at man, når sommeren er ovre, skyller anlægget med eddike/-syre?
Har du god erfaring med et automatisk vandingsanlæg?
Næh ! Min automatik sidder i højre hånd  Jeg kan forstå brugen af det til de menesker der måske er væk i flere dage ad gangen, men har man tid, så er der ikke noget der kan få dagens strees ud af kroppen, som at gå og snakke lidt med sine planter / nusse om dem. De kviterer med masser af grønsager.
Jeg kan forstå vandings anlæg til industri eller større hobby salg ting, men til et par krukker er måske lige vildt nok, det lyder som en masse arbejde :o) Men det lyder som om du hygger dig med af lave det og det er jo godt!
Hozelock laver en del forskellige løsninger.. De er billige og min erfaringer med Hozelock er gode.. Jeg syntes de laver god kvalitet til gode penge...

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis