Spånplader med spor

Hej

Vi får snart fjernvarme til byen og vi overvejer i den forbindelse, at hive klinkerne af gulvet i køkken/gang ( 50 kvm. ) samt gulvtæppet af stuen (50 kvm. ) og derefter ligge spånplader med spor på hele arealet med trægulv ovenpå.

Er der nogle der har erfaring med spånplader med spor?

Der er beton under hele arealet.

Mvh.
Stinna
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke sporpladerne er dit mindste problem?
Hvad med opbrydning af beton, udgravning, 300 mm isolering, (eventuel betondæk) inden spånpladerne kan udlægges.
jeg er enig med hpox. hvis du ikke isolerer ordentlig under neden, så varmer du for mussene.
.

p /p
jeg er enig med hpox. hvis du ikke isolerer ordentlig under neden, så varmer du for mussene.
.

p /p
jeg er enig med hpox. hvis du ikke isolerer ordentlig under neden, så varmer du for mussene.
.

p /p
jeg er enig med hpox. hvis du ikke isolerer ordentlig under neden, så varmer du for mussene.
.

p /p
hold da helt fast !!!!! hvor mange gange blev der slrevet af mig . er der en måde jag kan slet dem?

p /p
Når folk for en gangs skyld holder med mig skal det naturligvis ikke slettes.

Men tæt på ny gentagelsrekord må det vel være.
Vil planlægge et nyt rekordforsøg til næste uge.
Hej Hbox

Tak for dit svar.

Vi ville gerne undgå, at skulle grave gulvene op, da det er en kæmpe opgave med 100 kvm., selv om det er den løsning de fleste anbefaler os.

Der er i dag EL-gulvvarme i de 50 kvm. i køkkenet/gangen, så derfor siger nogle fagfolk, at gulvet må være forholdsvis ok isoleret. Vi oplever ikke, at der er fodkoldt i stuen, hvor vi har tæppe på i dag.

Vi bliver dog anbefalet (selvfølgelig), at slukke for gulvvarmen, når vi får installeret fjernvarme i form af 14 radiatorer i hele huset. Køkken/gang og stuen er blot ikke egnet til radiatorer (der bliver ikke mange vægsider tilbage at sætte møbler op af) pga. vinduer fra gulv til loft i hele den ene side, hvorfor jeg har svært ved at slippe tanken om gulvvarme.

Endvidere er et klinkegulv koldt uden varme i....

Det er et parcelhus fra 1975, Murermestervilla.

Mvh.
Stinna

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis