Fastgørelse af rustikke brædder på ståltrapezplader

Hej,

Min nye kommende garage:

Hvordan fastgør man eks. (rustikke) brædder på undersiden af ståltrapezplader?

Ifølge min tegning ligger der dampspærre lige ovenover trapezpladen og man må vel ikke skrue (sømme) op i/gennem trapezpladen?

Hvordan fastgører man Troltekt hvis jeg vælger disse fremfor (rustikke) brædder?

Ifølge min tegning skal trapezpladerne forankres på bagvæg for vindlast - hvordan gøre det?

Ovenover trapezplader kommer dampspærren samt 100mm rockwool stålunderlag energi samt 2 lag tagpap.

Hilsen og mange tak for hjælpen igen (på forhånd)

Torben
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sig mig engang Dexter.

Har du ikke selv fået lov til at bestemme lidt - nu når det er din egen garage du bygger? :o)
Eller er du så flink at du bare gør hvad arkitekten foreslår? :o)
Og er det fordi det er din kone der er arkitekten? :o)

I hvert fald mener jeg ikke at den dampspærre har noget som helst at gøre der. Stålpladerne er jo langt mere diffusionstætte end omtalte dampspærre. (Men jeg har ikke så megen kendskab til den type konstruktion)

Dernæst tror jeg slet ikke at det er nogen god ide med beklædning under de stålplader. Risikoen for kondens er jo overhængende.

Men skal der beklædes skal det formodentlig ske på forskalling eller som nedhængt loft. Hvorover der skal være ventilation.
Jeg vil tro at der kan bruges selvskærende skruer til montage i stålpladerne, måske i en udførelse der sikrer at damptættheden ikke forringes.

Måske var en nøjere projektgennemgang med din arkitekt på sin plads.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis