Beklædning af Hoveddør med Teak / Mahogni???

Nogen der har erfaring med eller viden om, hvordan og i så fald med hvad??

Har nu snakket med alt fra listefabrikker til snedkere, og ingen kan give et klart svar til, hvordan man bedst "opdaterer" en hoveddør, så den ligner en original 1950'er / 1960'er dør med enten lodrette eller vandrette "lameller" eller profiler. (en ny koster 20.000+, så vi det er vi ikke ude i..)

Den også pænt svær at google... Sweedoor kalder det en Lameldør. Men ellers kan jeg ikke finde en generel betegnelse for, hvad denne type døre hedder. TIL TRODS for, at de er at finde i 80 % af alle primært gulstensvillaer og rækkehuse fra '50/'60...

Nogen, der kan hjælpe?? Det er vel ikke bare at købe profilbrædder i teak og så sjaske dem på?:-)

Mit projekt går konkret på, at huset har en eftermonteret superkraftig, god 3-punkts-dør...den er bare grim som pokker og jeg vil gerne have døren ført tilbage til husets stil. (1950).

PMV


Det' bare i vatter...!

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej PMV :-)

Din ide med at "liste" dig ud af problemet synes jeg lyder ok, forudsat at din dør sidder beskyttet under et vindfang og at du selvf. køber nogle ordentlige listematerialer...evt. LDS hårdtræslister :-).

Købte i øvrigt selv en hoveddør hos swedoor i teaktræ, det er selvf. en dyr løsning, men det holder så til gengæld også 100%

Mvh Martin
Jeg ved ikke helt præcis hvilken dørtype du er ude i.

1. Er det simpelthen lister sømmet og limet på en plan dørflade. Derefter godt med lak?
2. Er det en kombination af profileringer og fyldinger. Derefter godt med lak?
3. Er lamellerne vandrette brædder nærmest opbygget som klink. Derefter godt med lak?
4. Fuind selv på flere. Derefter godt med lak?

Kom med nogle billeder af den type du mener det handler om.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis