Facadeisolering med flamingo.

Er der nogen der har noget erfaring med facade isoleering ved hjælp af flamingo plader?

Jeg vil ha' isoleret mit sommerhus udvendigt, og derefter beklædt det med blokhus brædder.
Årsagen  til flamingo er et ønske om en høj u-værdi, da jeg er begrænset af bebyggelses arealet på grunden.

D

Er der nogen der har noget erfaring med facade... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

"Diske: Efter isolering tæller i bebyggelses arealet, men det kræver ikke bygge tilladelse, så længe man holder sig under 200mm og man husker at informere teknisk forvaltning om at det er blevet gjort."

Ovennævnte svar er i den grad forkert.

Den nogenlunde rigtige fortolkning af lovgivningen har du her: http://www.bolius.dk/alt-om/isoleri...procenten/

Men ellers er det jo bare med at komme igang med efterisoleringen.

Ja det er mig, der roder rundt i begreberne.

Udvendig isolering tæller med i bebyggelsesarealet men ikke bebyggelsesprocenten.

Jeg vidste dog ikke, at det kun gælder, hvis isolering er mindre end 250 mm.

Dette er blot endnu en grund til at facadeisolere sin bolig. Mit hus blev således 7 kvm større ved facadeisolering, og med (udbudte) kvadratmeterpriser på kr. 22000-28000 er det ikke uinteressant. Ved godt man ikke kan sætte 1:1 på den måde, men det høre med til rentabiliteten, ligesom man kan ændre det arkitektoniske udtryk.

At man så kommer til at betale skat af lim og puds er en anden historie :-)
hpox:
Lidt ret skal du ha' det er stadig 25cm og ikke 20 som jeg havde skrevet.
Men jeg kan ikke helt se hvordan du kan konkludere at "Ovennævnte svar er i den grad forkert." med grund i det link du har sat ind. Linket omfatter BR08 og ikke BR10, så jeg vælger stadig at tro på den mail jeg har fået fra Teknist forvaltning, i pågældende kommune.

----------------------

Hej D

Jf. bygningsreglementet BR10 kap. 1.6 stk. 1 nr. 1, betragtes udvendig efterisolering på maksimalt 25 cm ikke som en udvidelse af etagearealet der kræver en byggetilladelse i.h.t. byggeloven. Ændringerne (udvidelsen af etagearealet) skal blot oplyses til Bygnings- og boligregisteret, BBR.

Du kan fremsende oplysningerne til mig. Du kan evt. fremsende en plantegning som redegør for sommerhusets areal efter renoveringen.

Jeg skal gøre dig opmærksom på at ejendommen er omfattet af lokalplan nr. 59 som anfører i § 6.1 at det bebygget areal ikke må overstige 120 m².

Venlig hilsen

Byggesagsbehandler
- Teknik og Forsyning

D

Hvorom alting er.

BBR-registret er et centralt register som drives Af Erhvervs- & Boligstyrrelsen.
Det er ene og alene boligejerens ansvar at indberette til BBR-registret. Og det sker direkte til registret.
Kommunen er brugere af registret og har visse indberetningsmæssige forpligtigelser af administrativ art over for registret.

Årsagen til at din tekniske forvaltning tilbyder at formidle registreringen er simpelthen den at hvis DU "glemmer" det - vil arealudvidelsen ikke kunne indgå i beregningen af ejendomsværdiskatten.
Det handler altså om skatte provenu og ikke om at være en flink embedsmand.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis