tips til at pudse en væg

Det er et stykke tid siden jeg var herinde sidst og kan se at siden er blevet fornyet lidt. Det kræver jo altid lidt tilvending, men det kommer nok

Men jeg kan ikke få søge funktionen til at virke. Jeg får 0 hits på "pudse væg" og det kan nok ikke passe

Nå men jeg leder efter tips i forbindelse med at pudse væge.

på forhånd tak!

Det er et stykke tid siden jeg var herinde sidst... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Færdigmix lyder lidt dyrt til de grove store flader.
Jeg har en masse cement og støbesand til overs. Mørtel koster vist ikke så meget, hvis jeg henter i murbaljer på værket.
Hvad bruger mureren?
Tjah ! Mørtel er jo en blandning af sand og læsket kalk, som man fylder en lille smule cement i når det skal bruges. Mørtel kan faktisk holde sig frisk i meget lang tid, hvis det står i en kølig kælder og er tildækket så vandet ikke tørre ud af kalken.
Jeg tror nu nok at de fleste mure køber færdigblandet mørtel, som de så blander cement i, efterhånden som de skal bruge det.
Jeg er murer, og hvis jeg skulle pudse en stor væg indendørs ville jeg købe en 9% strandmørtel, og iblande cement. 1:10
Lad det tørblande først, inden du hælder vand i. Du kan lave nogle "ledere". Kast en stribe mørtel på 10 cm i bredden på din væg hele vejen op, og ret den til med din loddestok, så den er i lod og der ca er 1 cm puds på. Det gør du to steder med ca 2 m mellemrum. (Din retteskinne/loddestok skal kunne være på de to ledere til at trække af med) Nå de er tørre, forvander du, og trækker mørtel på i midten, og kører med retteskinnen på de to ledere, og venter på at det er til at køre sammen med det store pudsebrædt.
Hans123456789- Jeg unskylder mange gange og have brugt din tråd til mit spørgsmål.

Demant- tak for et godt svar ; )

Håndværkeren- Så var det vist heller ikke støre forseelse uhhaa man skal passe på ; ))) (det kunne være andre kan bruge oplysningen en anden dag )

JHK
aaaaaaaaaaaa eeeeen ve nue-t meeeeeeennnn går den så går den, og går den ikke ! sågår den nok aligevel

Meget brugt i skolen, når jeg ikke gad Engelsk !
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis