min peugoet vil ikke tage gassen

Har en peugeot 405 1,6 årg. 95-96.
Den er helt galt når den skal have gas.. uden at vide de nøjagtige omdr. tror jeg ikke den kan komme op på mere en 3000-3500. så hoster og hakker den og lyder som hvis den enten for for meget luft eller benzin. så faktisk kan bilen ikke køre mere end ca. 100 km/t.
fik at vide fra ham den er købt af at han havde skiftet ...... den del hvor gas og indsugning er men den skulle være fra en mindre model.. den har jeg så skiftet idag men der er ingen forskel.

hvad dælen kan det være???
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal finde ud af, hvad det er for en stup, der er sat i, så den passer til bilen. Det er første betingelse.
Det kan være din lambda-sonde, der er død, ligesom det kan være din luftmængdemåler, der er stået af, og derfor kommer der ikke den rette blanding af benzin/luft ind. Motoren er måske gået i nødprogram.

Moderne motorer er ofte ikke til at finde ud af for lægmand, så jeg ville konsultere et autoriseret værksted. Pengene til en fagmand kan være givet godt ud i stedet for at prøve sig frem med nye reservedele her og der.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

nu er det min kærestes bil og hvad hun fik at vide var det noget med retur af benzinen??? men okay er ikke sikker på han har så meget forstand på biler som han giver udtryk for.. han ville heller ikke se bilen igen og det forstår jeg godt for alt går i stykker :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis