puch maxi plumben

hey har lige fjernet plumben og hakket stemplet, men har ikk rigtig fået nogen effekt ud af det, måske 5-6 km. Det er en puch p1 med firkantet kaburator, skal jeg mon om dyse den, måske.. Ved det ikk håber i gør
på forhånd tak

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
hey har lige fjernet plumben og hakket stemplet... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 26 jan 2013 10:43

Og havde du så læst reglerne for LDS. da du tilmeldte dig som bruger, havde du også set at det er forbudt at være behjælpelig med ulovligheder her på websiden.

Med turbo,intercooler,nitro og æter er den vist kun egnet til banekørsel - og det er jo ikke ulovligt

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af Håndværkeren på 26 jan 2013 10:43

Og havde du så læst reglerne for LDS. da du tilmeldte dig som bruger, havde du også set at det er forbudt at være behjælpelig med ulovligheder her på websiden.

Så er der vist en hel del der ikke bør svares på
Skrevet af Nautikatten på 26 jan 2013 05:24
Du må IKKE hakke en Maxi !!! Det var grundlreglen i 70'erne, da de havde deres storhedstid som "tøseknallert"...

Nyt stempel i (uden hak) og den kører 60-65 stykker med plumpen ude :o)

Stemplet skal hakkes 10,4mm hvis maxien monteres med efterbrænder.

René
Ulovlig eller ej , lad os nu ikke være snerpet , i mine unge dage hvor man kørte på knallert ,(puch) enten blev den boret og hakket , det bedste var at tage 5mm af stemplet som vendte ind mod karburatoren , det var sværere for politiet at opdage , og det gav ca 10kmh................

elektriker fra jævnstrømmens tid
Skrevet af ALB69 på 26 jan 2013 11:59

Stemplet skal hakkes 10,4mm hvis maxien monteres med efterbrænder.

René

Er du nu sikker på  det René , så vidt jeg husker er det 10,38 mm.
Annonce
Du regner med den gamle metode hvor indgrebet blev forretaget ved 15 grader,kul og stål unionen ændrede temperaturen til 20 grader i forbindelse med den globale opvarmning og så passer det med 10,4.

René
ja ja, eller start med at give nålet 1 hak så den får lidt mere saft, juster tændingen lidt højere end angivet, samt 1 tak op på foreste tandhjul.
Det fik da mine op på ca 55km/t.
Men skal man op på mere vil jeg anbefale at forstærke bagstiveren , fra stel og ud til baghjul.

Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Tjek kompressionen! Det virker mærkeligt at den ikke render hurtigere uden plumb

Sebastian R.
http://soundmaster.dk/earphones/
Indlægget er oprettet i maj 2011, og siden har spørger ikke reflekteret over svarene.

Mon ikke vedkommende efterhånden har købt bil i stedet?  

Iøvrigt er det min erfaring, at tuning af knallertmotorer UDEN samtidig gearing giver begrænset fartforøgelse. 

Træd ikke på mine ledninger :o)
den har han sikkert også pillet plumpen ud af bilen.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis