At få "Hår" under linoleumsgulv væk ?

Hey i andre LDS'ere

Jeg har i dag taget et gulvtæppe og herefter et gammel linoleumsgulv af i vores soveværelse, og efter at have trukket og hevet i gulvet er det også kommet af. Men der er nærmest "hår" over alt på beton gulvet nu, og det sidder OK fast, og det lugter! Så det skal af.. 

Nogle gode tips ? Har tænk på rystepudser, men tvivler på jeg nogensinde bliver færdig ?

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske er det vinylfilt du har fjernet.

Og du får din sag for med at fjerne den uønskede hårdvækst.
Måske kan du bruge en kraftig multicutter af en slags.

(Måske kan det osse fjernes med en plæneklipper i laveste indstilling. Eller en ukrudtsbrænder) :o)
Jeg har prøvet at rive korkgulv af, som var limet på med kontaktlim ! - der sad små korkstykker tilbage, som jeg SKULLE have af...................

Jeg købte en ny 20 cm spartel og sleb den knivskarp - den kunne løse opgaven med lidt knofedt - måske kan den også løse din ?

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Det er jo forsøget værd med spartelen.

Men hvis det er noget filthaløj så er det limet fast med gulvlim. Og det er stærke sager.
Du kan leje et såkaldt stripper, den er beregnet til at fjerne, fastlimet linolium o/l.
FCS16-Rip-R-Stripper from General Equipment Co.
Mvh jens
Det kan godt ske det er noget vinylfilt, der lå 2 lag, først noget linoneums agtigt noget, og så et lag neden under som var limet fast til betongulvet, og da jeg så hev det af kom der nærmest sådan en omgang strit hår på betongulvet, noget kraftigt noget, det virker ikke til at ville af lige med det samme..

Stripperen har jeg hørt om, men nu hvor jeg har flået selve gulvlaget af kan den nok ikke tage de "små" rester der sidder..

Tror jeg vil prøve med ukrudsbrænderen hehe :-D

Kan lige forestille mig hvordan folk vil glo hvis de ser jeg render rundt inde i soveværelset med en græsslåmaskine... Øhh

Takker indtil videre

Annonce
Jeg ville altså forsøge mig med en rondelsliber og noget korn 40 sandpapir. Har selv lige slebet nogle gamle tæppe-lims-rester væk på denne måde og når man først kommer i gang går det altså stærkt....
Hej Flobbi. Jeg ved ikke, om du længere er aktiv, men hvis du er kunne jeg vældig godt tænke mig at høre om, hvordan du kom i mål med opgaven? :) Vh Nikolai
Hej Nikolaj. Nej jeg er ikke aktiv mere, men fik da en mail og blev nysgerrig.  Nu er det jo ret mange år siden og en del bajere er blevet skyllet ned. ;) . Men som jeg husker det så skrabede jeg kun det værste væk med en tapet stripper, og ellers mens vi gik rundt og lavede andre ting blevet der slebet lidt af :) 

Tak for din tid og dit svar! :) Hvilket gulv lagde du ovenpå, og kan du huske om det var muligt for dig at få limen af, eller om det blot var hårene, du kunne få af? :)
Det var kun hårene, jeg brugte en 2m retteskinne til at tjekke om der nogle steder var for meget lim, det sleb jeg væk med rystepudser hvis der var sådan en "knold" .. Jeg har lagt laminat gulv med en dampspærre med skum under (timbermann) 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også