kan man selv hvidlakere metallister?

Jeg skal købe nogle velux rullegardiner og kan vælge mellem alulister eller hvidlakerede lister til at man kan køre rullegardinet i (til tagvinduer). Men kan jeg ikke spare de ca 300 kroner og selv hvidmale de lister  - og hvordan gør man i så fald?

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor mange drejer det sig om? Hvis det kun er 3-4 stykker, ville jeg ikke begynde at arbejde i det.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Det er pulverlakerede aluminiumslister dem fra Velux.
Det er tvivlsomt om du kan male i tilsvarende kvalitet.
Men iøvrigt er de rullegardiner vel så hundedyre at et par hundrede kr. fra eller til vel ikke gør den store forskel.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
jacko, mon ikke det er de lister der sættes i siden som gardinet skal køre i?

 

hpox. Ja, du har jo nok ret i, om det så kan betale sig at spare på det. Men jeg ville bare først have konstateret om man selv ville kunne male dem.

 

jacko, jeg har ialt 8 loftvinduer. De hvidlakerede lister koster 250 kr ekstra pr. vindue. Så jeg smilede da lidt ved udsigten over at kunne spare næsten 2000 kr. Men det skal jo også se pænt ud. og kan det ikke komme til det ved at male dem selv, så må jeg jo dykke lidt dybere i pengetanken.

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Fornuftigt valg....

Når nu man spendere på kvalitet ved at vælge velux tagvinduer, så kan man vel også betale det sidste for at holde det flotte finish hele vejen...



Men tak for jeres svar. Altid godt at få den vendt så jeg ikke står bagefter og får at vide, at jeg kunne have sparet x antal kroner ved at male dem selv

 

jacko, mon ikke det er de lister der sættes i siden som gardinet skal køre i?


Forstod ikke lige hvor du ville hen med den??

Tja, du kan spare 2000 kr, hvilket da helt sikkert er en slags penge. Men set i det store perspektiv, du skal koste maling, tid og så holder det måske ikke så længe som dem der er malet på forhånd. Så spørgsmålet er hvor meget der reelt er sparet

For at sætte lidt i perspektiv, om at hvad der er sparet er tjent, ikke altid passer helt;

Var for nogle år siden ude på en villa der havde fået lavet helt ny første sal med bl.a velux tagvinduer/vippe vinduer, der  er et helvede at male, pga skinner, kanter, umulige kroge osv. De havde købt dem alle sammen umalet, da de var knap 1000 kr billigere end dem der var fabriksmalet. Så kan man så begynde at regne lidt på hvad det koster at male sådan et vindue så det ser perfekt ud.
3 gange maling for at det dækkede perfekt + maling + det løse. Det tager vel, lidt an på øvelse i ca 1,5-2 timer at få malet sådan et vindue fra start til slut. Og en timeløn på ca 450 kr i timen + maling. Tja... I sidste ende havde han vidst ikke sparet noget

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også