Lejeskift i generator

Godformiddag alle!

Jeg er en heldig ung studerende, der har fået hele dagen givet fri til leg og vælger, i stedet for at læse, at give min Peugoet 306 en kærlig hånd.

Generatoren piver konstant ved tomgang og har gjort det i længere tid (+1.000 km). Jeg har bemærket, at den bliver unaturlig varm men at den stadig lader som den skal.

Mit gæt er, at lejerne er gået i den.

Da jeg er på SU og gerne vil afsted med en billigere løsning end at levere 600 kr. på en ophuggerplads, vil jeg derfor høre, om nogen ved om det kan lade sig gøre at skifte lejerne i sådan en generator. Kræver det specialværktøj eller kan det klares med en 'gårdmands værstedshus', hvor kan man købe erstatningslejer og hvordan finder man ud af hvilke, der er de rigtige.

- Det skal siges, at jeg kan være fiks på fingrene og har bl.a. skiftet toppakning på egen hånd. 

Mvh Mass

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv lige først at høre ved Autobremsen i Rødovre, hvad de tager for en ombytter. De kan muligvis også klare lejerne.
Jeg har aldrig selv gidet skifte lejer, da ombyttere sjældent koster ret meget mere end reservedelene.
Men 600 ved en hugger lyder meget vildt. Den kan jo være lige så sløj som din egen.
Prøv i øvrigt først at tage remmen af og så snurre hjulet og føl og hør, om det virkelig er lejerne der skaber sig.

Med venlig hilsen
ktm

ka måske også være vandpumpen`?

Vil klart enbefale en ombytter. Det kan stort set aldrig betale sig at begynde at rode med indmaden i en generator
Det er nu ikke svært at skifte lejerne i en generator, ofte er det ganske almindelige standardlejer, som ikke koster mange kr.
Jeg ville også skifte kullene, så har du en så god som ny generator.....

mvh jens

Hej