Bjørneklo

Jeg og nogle venner har været igang med at bekæmpe bjørneklo med Round Up.
Det har virket som gødning på planterne, som nu her 2-3 uger efter strutter af sundhed og kraft.

Er der nogen, der har erfaring for, hvad der virker??

Glem alt om formaninger om forurening, idet grunden er forurenet i forvejen, da det er en gammel losseplads, som er dækket til med jord og skal oprenses en skønne dag, når kommunen får mange penge.
Det handler om flere hektarer, så den med et hakkejern er ikke en farbar vej.
Det er den totale krig, der er vejen frem, men hvad skal våbnet være?

Det er vel lidt svært at få fat på flammekastere og napalm?



Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg og nogle venner har været igang med at bekæmpe... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ktm.

Det betvivler jeg skam heller ikke ktm, mit indlæg er skrevet i aller-bedste LDS "ånd" om der er noget som hedder sådan. (og det vil jeg meget gerne blive ved med)

Ved nærmere eftertanke tror jeg at det med at dug våde planter optager giften allerbedst, har jeg fra en landmand i Midt-Jylland, hvor jeg så hans ejendom og vi kom til at snakke om Round Up og hvor meget han fik hjem af gangen, vandings maskiner osv. en lille guld-grube  med al den viden han var i besiddelse af, så det var jo bare om at "suge til sig"

I øvrigt en meget smuk plante med blomster og sådan, men det er jo en helt anden historie og har ikke meget med udryddelsen af samme at gøre.

Jeg håber i får bugt med de Bjørne Kløer (hedder det ikke sådan?) når der er mange
af dem

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Der hvor jeg bor holder vi dem nogenlunde nede ved at køre hen over dem på ATV :-)
Men der skal køres jævnligt, og selvom de er kørt helt ned til den bare jord vender de tilbage hvis man vender ryggen til. Den plante er ikke til at spøge med


Vi er også kommet frem til, at vi nok må være lidt mere heftige med at dosere!
Det nytter ikke at dosere som til almindelig ukrudt.
Vi prøver igen i morgen, hvis vejret holder.

Nu ved jeg ikke hvordan i doserede første gang, men at tilsætte lidt klæbemiddel ville heller ikke være dumt.
Jeg spurgte en makker (der har forstand på det), om bjørneklo, han siger altså mekanisk arbejde er vejen frem..
Du må frem med leen Knud

Mvh.
Mikkel
Sjovt nok køres der stille og roligt med ATV og Land Rovere på arealet, men kommunen er helt skræmt fra vid og sans, bare man nævner noget med motorkørsel. Motorkørsel er lig med formel 1 agtig larm pr. definition. Det ville ellers være en rigtig god vej frem at knuse planterne rent fysisk.
Der er så også en nabo, der klager hver gang vi viser os, over støj, uanset om der køres eller ej. Bare vi bekæmper bjørneklo, så klager hun.
Nu må vi igen prøve i eftermiddag med kraftigere dossering, og få støjklage oven i.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Som andre nævner, så spiser får denne plante med vebehag.

Jeg ved Grev Scheel oppe ved Ejby tidligere har udlejet får til dette formål.
Når der er spist op henter han dyrene igen!

Men jeg ved ikke om han stadig beskæftiger sig med denne form for udlejningsforretning.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Som andre nævner, så spiser får denne plante med vebehag.

Jeg ved Grev Scheel oppe ved Ejby tidligere har udlejet får til dette formål.
Når der er spist op henter han dyrene igen!

Men jeg ved ikke om han stadig beskæftiger sig med denne form for udlejningsforretning.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Problemet med de gode dyr, er at vi skal investere måske 100.000 kr. eller mere i hegn, for at have disse dyr gående.
Der er ikke nogen, der bor på arealet, så der bliver også et problem med at holde opsigt med dem!
Der er heller ikke adgang til strøm aht et elektrisk hegn, så dyrene ikke brækker ud af indhegningen, så vi får endnu flere naboklager. Jeg ved heller ikke hvorledes naturisterne forholder sig til at have dyr uden opsigt.
Men jeg er helt enig, det er absolut genialt med dyr til at bekæmpe disse satans planter, men desværre ikke uden problemer. Man bruger dem så vidt jeg ved også i nyplantede plantager osv.
Det ville være meget lettere, hvis ikke kommunen var så restriktiv med, hvornår vi må færdes på arealet.

Med venlig hilsen
ktm

 

Naboer der klager over alt og intet er i mine øjne at betragte på linie med bjørneklo :-)


Skrevet af mk.koch på 12 maj 2011 11:23
Naboer der klager over alt og intet er i mine øjne at betragte på linie med bjørneklo :-)

Det har du meget ret i!
Gad vide om sådanne kan bekæmpes med et eller andet godt? 

Det bedste er, at det kun er en eneste kælling, der skaber alle problemer. 
De andre, som bor meget tættere på, er fuldstændig ligeglade, og nogle har deres unger til at køre med alt muligt på det samme areal.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis