Ukrudt under hækken.

Hej,

Jeg har noget irriterende ukrudt under hækken, jeg ved ikke hvad det er, og jeg kan ikke komme af med det.
Jeg kan ikke følge med til at fjerne det, det kommer med det samme igen.
Jeg har også prøvet at sprøjte det med gift, men det hjælper ikke, eller meget lidt, det går mere ud over hækken end ukrudtet.
Jeg har taget et billede af et par pragt eksemplarer.
Hvad er det?
Hvordan kommer jeg af med det?
Det er de grønne tynde stæbgler der kommer op over alt.

Mvh
Martin
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm, det ligner en agerpadderok. Prøv selv at google og se om ikke de billeder der ligger på nettet ligner.
Det er nogle ærgelige banditter, som er meget hårdføre. Selv round up kan have svært ved at få dem ned med nakken (ikke nævnt som et forslag, da hækken så også ryger med i købet). 

Afdækning med en kraftig fiberdug skubbet så godt ind som muligt og dækket af med barkflis kan måske hjælpe, men det er næppe så enkelt med en etableret hæk. 

Måske kan du gøde dig ud af problemet med kalksaltpeter eller anden gødning med højt kvælstofindhold. 

Sidste vej er nok den du søger at undgå - mekanisk indsats. Altså frem med lugejernet og få toppen af så ofte som muligt. Optimalt skulle den kraftige sammenhængende rodnet med op, men det er næppe praktisk muligt når de står inde i en hæk. 

Hej,

Tak for svaret, det er agerpadderok.
Det er godt nok noget deprimerende læsning omkring dem, man kan stort set ikke kommer af med dem.
Hvis nogle har et mirakkelmiddel, som kan fjerne dem er jeg meget interreseret.
Har læst en har kæmpet med dem i 5 år, og først lige er sluppet af med dem, jeg håber ikke jeg skal have dem 5 år endnu.

Mvh
Martin
Hej. Du kan bruge følgende middel : http://li.lr.dk/middeldatabasen/Product.asp?ProductID=50043. Jeg bruger det som plænerens. Det tager alt der ikke er etkimet blade. Det er stærkt, så du skal bruge små doser. Tror du kan købe det i DLG.
Søgte lige lidt videre. Det aktive stof hedder MCPA 750. Dette stof indgår også i TOXAN plænerens, så det kan du bruge, da det andet stof sikkert kun kan købes i store mængder (eller hos en landmand ) Det er væsentligt billigere, da du ved at købe engros kan behandle 10.000 m2 for 60 kr, hvor du i Toxan sikkert skal betalt 100 gange så meget.
Hej,

Tak for det, jeg vil prøve at få fat i noget af det, og så skriver jeg lige hvad resultatet bliver.

Mvh
Martin
Nu skal du så bare lige huske at din hæk ikke går ind under kategorien 1-kim bladede planter, og derfor højst sandsynligt vil tage skade af "MCPA 750" og "Toxan"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis