gips rep

Hej alle LDS folk

Jeg har en alm gipsvæg med filt på. Men nogle steder buler vægen ud, og nu mener jeg at have lokaliseret fejlen. Da jeg satte gipsen op, raspede jeg med gipshøvlen nogle samlinger, helt ind il gipsen. Nu tror jeg gipsen trækker fugt og derfor udvider sig.
Hvad gør jeg nu?
Kan jeg bare skære ind til gipsen og give det noget fugtspærrer?

mvh
Klamp

100% klamp

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Plejer ellers ikke at give problemer, har du spartlet hen over denne blottet inden opsætningen af filt eller ?
-først fik hele vægen primer, og blev derefter spartlet.

100% klamp

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
nej det passer ikke-jeg spartlede først, så primer og så filt.

100% klamp

Hvis det både er spartlet og har fået filt efterfølgende, så burde det altså ikke give problemer.

Kan du ikke smide et billede op, så vi kan se hvordan det ser ud ?
er der tale om en stor rund bule eller buler hele samlingen mellem de to gipsplader ud som en lang lige linje?

- det sidste har jeg selv været ude for og jeg tror det kan skyldes at jeg ikke har fået masseret nok spartelmasse ind i samlingen og ikke fået lagt npk spartelmasse uden på samlingen med den brede spartel (eller slebet for meget væk!).

Måske det også kan hænge sammen med at jeg i begyndelsen af min karriere brugte billig spartelmasse - det gør jeg ikke mere!

VH
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også