Bajonetsav

Hejsa
Jeg står og skal bruge en bajonetsav, og er lidt interesseret i at høres jeres mening om billig vs. dyr maskine.
Normalt er jeg meget kræsen med hvad jeg køber af værktøj. Men en bajonetsav! den skal jo mest bruges til det grove, og had er forskellen på en dyr eller en billig. Jeg skal jo ikke stå med den i flere timer hver dag, så vægt og ergomoni betyder jo nok ikke så meget.

Hvad er jeres mening?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
altså jeg har nu bygget mit eget hus og jeg købte en billig toolmate og den virke stadig og godt,har også brugt den til gamle biler så den holder godt og har haft den i 5 år nu så efter min mening behøver man ikke købe en billig.. havde været noget andet med skrumaskine.. men er jo en anden snak :-) .
En kammerat har købt en billig. ca. 300 kr, og den har snart skåret mange mange meter puds, lidt søm, og plade.. Så hvis du ikke har det vilde forbrug ville jeg ikke holde mig tilbage.

Mvh.
Mikkel

Jeg slog en falke fra jem og fix ihjel på under en halv time.. savede i nogle fuger mellem nogle mursten. tror ikke at jeg fik savet en hel meter

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg har prøvet gode og dårlige. de skal nok begge komme igennem. en makita til 900kr er meget lettere at styre og vibrerer slet ikke så meget som en billig harald nyborg model.
En ting jeg syntes der er irriterende på nogle billig modeller er hvis man spænder bladet fast med en skrue at den løsner sig. Det havde nær kostet mig en finger. det var held der gjorde at min finger overlevede. hvordan det kunne ske ved jeg ikke.
Men jeg har en formodning om at bajonetsaven på en måde har sat af på savbladet, skubbet sig ud af min venstre hånd så en finger kommer ind foran armen der burde have holdt bladet.

Jacob
Annonce

jacop antenne.


det giver dig medhold i som du siger.!

Det blev en power craft, silvan vandt over harald nyborg, deres model til 200r så noget skramlet ud.
Jeg håber at den så holder til brug.
Kikkede også på at par andre modeller til ca 1000 kr. som var rigtig smarte, meget nemme at skifte klinge på mm. Men det kan jeg godt undvære..


hvad skal du skære i.!!!

en franskbrød.

men jeg håber at den holder til at skære i beton mere end 1/2 time
eller mere.!!!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis