Pris på nyt byggeri

Hej forum,

Vi står overfor at skulle bygge en bygning til dyrepension, men mangler et groft overslag på materialerne. Vi har selv tænkt os at bygge.
Her er hvad vi tænker os at bygge:

(L)35 m x (B)12 m x (H)3m. Konstruktionen skal stå på et punktfundament og skal udelukkende bygges i træ. Isolering bliver 250 mm i gulv, loft og vægge. Tag bliver med lav rejsning med ståltag.

Er der nogen der herinde kan give et groft overslag på prisen for materialerne?

På forhånd tak

Mvh

Torben
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med at du forhører dig om prisen på spærene... jeg gætter på de koster en del i 12m bredde
Selve beklædningen kan du jo også regne ud når du beslutter dig for hvad den skal bestå af.
Det samme gælder tagbeklædningen... der er forskel på om du vil have eternit, stålplader eller tagpap....
Og skal der være vinduer i huset??? I givet fald hvor mange... de koster jo også en del.
Gulvet må du nok også hellere beskrive... Hvid det skal være isoleret med varme etc, måske med klinker, så koster det jo noget mere end hvis der er tale om fx et rent beton gulv....

Så beskriv lige lidt om hvad du vil bygge af.....

Og så håber jeg jo du har en lastvogn med kran når du skal rejse spærene......

MVH Njord

MVH Njord
Enig, men jeg har vist nok lige skrevet forkert. Det er 9 m i brede og ikke 12.

Det jeg er ude efter er den egentlige materialepris på råhuset. Det er uden den sidste gulvbelægning, men med gulvspånplader ovenpå strøer. Der kommer ca 40 vinduer af ca. 1,40 m x 0,50 m. Ydervægene skal beklædes med en facadebeklædning af fibercement, men det endelige produkt har vi ikke valgt endnu. Tagbeklædning bliver ståltrapezplader.

Mvh

Torben
Med så stort et projekt ca. 315m2 bør du have kontakt til en rådgiver.
Eller du tager lidt skitser under armen og går hen i den nærmester tømmerhandel og får en snak "med vore byggekonsulenter" For de vil meget gerne give dig de priser og overslag du har brug for. På materiale siden.

Du kan osse sjusse lidt på m2-prisen. Måske 5000 kr/m2. 1,6 mill.

Projektet skal over en rådgiver. Jeg har ikke tænkt mig "bare" at give mig i kast med projektet. Der kommer en bygningsrådgiver ind over projektet.

Men dette grove overslag på prisen skal blot bruges til at træffe en beslutning om at gå videre med projektet eller ej. Tilladelserne hos kommunen er ved at være på plads.

Mvh

Torben
Så er det hen i tømmerhandlen.
Problemet kan være at "ikke fagfolk" ikke får det hele med.
Måske priserne på primærmaterialerne, men glemmer alt tilbehøret, (fugemasse, søm, skruer, beslag, værktøj, stillads, afdækning, beskadigelser og fejlforarbejdning, osv.).
Tømmerhandlerne konkurrerer på de materialer der "sælges i bunter" - og tjener pengene på tilbehøret.

Derfor kan en m2-pris være mere retvisende.
Annonce
Kontakt XL-Byg (Stark) eller lign. De udregner tilbud gratis til jer.

KIMICH Entreprenørvirksomhed.
www.kimich.dk
[email protected]
Tlf.: +45 6015 4549

Råd og Vejledning er altid gratis og til rådighed, for gør det selv folket.

Hej Torben

Jeg vil nu nok hælde mere til at du næppe behøver at give mere end kr. 2000,- pr m2 for materialerne alene.

Med venlig hilsen - www.boligogbyg.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis