Reparation af mur inden maling (billeder)

Hej!

Jeg har et nedlagt landbrug og er derfor i lære som handy man. Det er der mange glæder og anstrengelser ved. 

Pt. står jeg foran en opgave: Staldbygningen skal males. Da jeg gav overfladen en gang algefjerner (stadig ingen tagrender, suk ) kunne jeg se, mærke og høre, at pudsen nogle steder havde sluppet. Det har jeg så banket af. Se billederne: 



Bygningen er malet med cempexo murmaling og det er også det produkt der skal bruges denne gang. Men, hvordan får jeg repareret muren bedst inden?

* Jeg er i tvivl om hvilket produkt jeg skal benytte? Jeg har et par poser bakke 6,6% men er i tvivl om, hvorvidt det er for groft. 

* Hvilken opløsning skal jeg lave til denne opgave? 1:10?

Planen er at forvande for at forbedre hæfteevnen og så ellers pudse op så pænt som mine evner tillader.  
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan sagtens bruge en 6,6% bakkemørtel. Det lyder som om du har meget godt styr på det. Jeg er dog lidt i tvivl om billede nr 2. Der er det svært at se hvor "dyb" skaden er. 1:10 er fint.
Til det øverste billede ville jeg sikre mig at der ikke var nogle af stenene der sad løse, og så blande lidt murergrus i mørtlen.
God fornøjelse.
Skrevet af Demant på 08 maj 2011 21:09
Du kan sagtens bruge en 6,6% bakkemørtel. Det lyder som om du har meget godt styr på det. Jeg er dog lidt i tvivl om billede nr 2. Der er det svært at se hvor "dyb" skaden er. 1:10 er fint.
Til det øverste billede ville jeg sikre mig at der ikke var nogle af stenene der sad løse, og så blande lidt murergrus i mørtlen.
God fornøjelse.

Hej Demant!

Tak for dit svar. 

Du har helt ret vedr. nr. 2 - det er svært at se. Jeg kan dog fortælle at det her kun er den gamle maling (cempexo-laget), der er skallet af. Når jeg maler vil den forskel i niveau kunne ses hvorfor jeg tænkte om man kan få noget meget fint mørtel til at pudse op så man kommer i niveau. Spørgsmålet er blot om man kan få det til at binde.  

Hvad er murergrus? Jeg har en bunke støbemix - er det den slags lidt grove grus? (naturligvis uden stenene). Jeg har også en lille balje noget finere grus - næsten helt lysegråt med meget fine korn. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også