PEX Varmerør ikke anvendlig til varmefordelingsplader.

Jeg så en salgsannonce for pex varmerør, hvor der stod, er ikke egnet til varmefordelingsplader da der kan forekomme knirkelyde.

Hvad er du det for noget, er det ikke nyt. Jeg har en del knirkelyde, men har aldrig set denne påskrift før.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer an på hvilket pexrør det er, og om iltspærren ligger indvendigt eller udvendigt på røret, om det er anvendeligt til gulvvarme.
Det var der ingen focus på for 6 år siden da jeg købe rør. Halvdelen her er med iltspær udvendig. Men husker den sidste rulle jeg købte var med indvendig iltspær, det var noget dyrere. Jeg kan huske at jeg selv har tænkt, det bliver jo ridset i overfladen sådan som jeg moslede rundt med det.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Disse er vel hverken indvendig (indersiden) eller udvendig (ydersiden)?

DVI gulvvarme rør i PE-RT materiale produceres i overensstemmelse med følgende standarder DIN 16833, DIN 16834 og DIN 4726 for gulvvarmerør i plastmateriale. Gulvvarmerøret er fremstillet i polyethylen med bedre modstandsdygtighed overfor høje temperaturer end et traditionelt PE rør. Røret er ikke krydsfornettet. Røret er produceret som 4 lags rør ved ekstrudering, hvor iltbarrieren af EVOH pålægges som det 3. ud af 4 lag og er dermed beskyttet. Derfor kan røret også anvendes i varmefordelingsplader. Godkendt til 70gr./ 6bar. Røret er meget fleksibelt og dermed let at udlægge og har lang levetid. DVI rør i PE-RT er beregnet for gulvvarme- og radiatoranlæg

sakset fra en vvs webshop.
Nej, det er vist lidt imellem...
Men det er så stadig med indvendig iltspærre, da den jo netop ligger inde i røreret, også selvom det ikke er "centrum" af røret.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis