Slibe betongulv

I forb. med nybyggeri skal jeg selv stå for at lægge trægulve, har haft en tømrer ude for at se om betongulvene (med gulvvarme) er OK, og alt var meget lige og pænt, med undtagelse af et enkelt sted på ca. 40x50cm der var lidt for højt (måske en 3-5mm der skal af - gulvene er i kontrakten beskrevet som afleveret til spartling, så der er nok desværre ikke så meget at komme efter hos håndværkerne..

Men jeg skal jo have gjort noget ved det, og det er vist overkill at leje mig en rondelsliber (som jeg sikkert heller ikke kan finde ud af at styre) - men er det realistisk at jeg kan slibe sådan noget med med en trekantsliber eller en multisliber? eller hvad skal jeg bruge for at få denne beskedne forhøjning væk på betongulvet?

/Christian
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal bruge en kopsliber som du sætter på din vinkelsliber, når det ikke er mere kan du fint nøjes med en af de billige fra harald. Husk at rydde rummet og lukke grundigt af - det støver som bare fa.....

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Tak for svarene, det hjalp mig godt på vej

Jeg tror jeg gi'r vinkelsliber + kopsliber chancen - de kan jo købes hos Harald billigere end jeg kan leje en betonhøvl, og en billig vinkelsliber kan jeg sikkert også bruge bagefter til andre småprojekter...

/Christian
Hej.

Jeg har netop været gennem samme process selvom mine "pukler" var mindre. Jeg endte med en diamant-kop fra HN og min lille vinkelsliber. Jeg lavede en støv-opsamling af en gammel plastkasse der passede nogenlunde omkring "snuden" af vinkelsliber+kop. Den store støvsuger (HN til 299,-) blev sat til et hul i opsamler-kassen. Ned i mod gulvet lavede jeg et "skæg" af gaffa-tape.

Alt i alt vil jeg mene at det fangede langt det meste af støvet og kassen blev lavet på 10 min.

Det tager noget tid og en større vinkelsliber ville sikkert være mere effektiv, men HN-koppen gjorde et fint stykke arbejde.

Mit lokale XL anbefalede evt en rondel-sliber de har med en Ø20cm skive og korn 16. - det var der vist også gode erfaringer med.

Håber det hjælper.

TroelsM
Hej Troels

God idé med den der kasse.. Støvet gør ikke helt vildt meget da det er et hus under opførelse, men derfor kan jeg jo ligeså godt undgå at svine så meget som muligt...

så jeg har været en tur hos Harald og købt en lille vinkelsliber + 105 mm slibekop, så må vi se om det bliver godt... de 200,- kan jeg vist ikke få håndværkerne til at lave det for alligevel...

/Christian
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis