ny varmekilde i udlejningsejendom, istedet for fjernvarme

har købt mig en udlejningsejendom med 8 lejligheder.

der er idag elvarme i ejendommen, planen var så at der skulle fjernvarme  ind.

kom så til at tænke på om der var et alternativ til fjernvarme, der skulle jo gerne kunne monteres alm. radiatore i ejendommen.
ejendommen ligger i kolding

hilsen morten jensen
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For din egen skyld, vil jeg foreslå dig at lægge fjernvarme ind. Du kan ikke regne med at lejerne har forståelse for eller lyst til at give hånd med til alles gavn med f.eks. træpiller, som ville være det helt rigtige og billige alternativ.
Jeg ville i dit sted ikke kaste mig ud i alternativer, som vil blive en kilde til evig diskussion og vrøvl, med dig som taber.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det er godt nok kun min private mening.. Men jeg syntes slet ikke man får så meget varme for sine penge ved luft/luft og hvad de nu hedder.
De skriver at du får mere varme end du betaler for i normal el-regning. Men El er i forvejen den dyreste løsning. Dvs. man får ca 3 gange varme.. det er jo godt nok i forhold til nu.. Det er bare svært at finde eksempler hvor varmepumper er sat op imod olie eller naturgas..
Jeg læste om en der havde et lavenergihus og varmepumper... og brugte 21.000 kr til el-regningen.
På den anden side er det vel en billig løsning at sætte luft/luft op i hver lejlighed.. og de vil jo bruge mindre el end de alm. paneler.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Man må jo nok sig at 21.000 er et svimlende tal.
Jeg har selv varmepumpe som eneste varmekilde, og dens forbrug er max. 0,83 Kw. Hvis man så forestiller sig et den kører på max ydelse i 6 måneder= 4380 timer X 0,83=3635 Kwh. Elprisen excl. abbonnement er her 1,81 x 3635 Kwh=6579Kr.
Konklusionen må være, at en pumpe der kan bruge for 21.000 må være meget stor

Jeg kan lige nævne at vores forbrug i den forløbne fyringssæson har været 1381 Kwh til varmepumpen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis