Nogen, der har erfaring med KWB Linemaster?

HEjsa

Jeg har været på udkig efter en god solid metallineal, der udover at fungere som lineal også skulle kunne bruges som en guideskinne til f.eks. en overfræser. Jeg faldt over et produkt, der hedder Linemaster, som grundliggende bare er en metallineal men med mulighed for at bruge diverse ekstraudstyr, så man bl.a. kan spænde en fræser, stiksav eller rundsav direkte fast til skinnen plus nogle andre features.

Umiddelbart lyder det lovende og prisen kun for linealen er på Silvan niveau, så det er ikke dyrt. Men er det godt?

Jeg fandt deres salgsvideo på Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=rN6IJLMt19E

Igen - det ser lovende ud, men holder det i virkeligheden? HVis der er nogen af jer, der har prøvet, vil jeg gerne høre jeres erfaringer.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Efter at have set videoen vil jeg hverken eje eller have sådanne en dims.
Køb en metal linial med skarpe kanter til opmålingen og en alu profil som land.

Jacob
Ja, man kan da stensikkert godt lade være med at købe alle de der dyngenotter med. Mht. din forslag så kunne jeg jo så nøjes med bare at købe linealen, der jo kan fungere både til at måle og som guide til en fræser.

Men må jeg høre, hvad der ved produktet gør, at du ville fravælge det?
jeg tyder på at der er for meget plast dele i.!

og ikke så præcis. og holbart

til rundsaven ser den lidt klejnt ud.!
Du kan ligeså godt kigge på Festool skinner og værktøj.. så får du noget der kan bruges tll noget.. jeg gik ned af festool vejen for 3 år siden og det har nu kostet mig 30-35.000kr men fork hvor har jeg også bare lækkert grej at arbejde med... Festool, alt andet er kopier

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

er det til seriøst brug KWB linemaster.!

M. andresen.

jeg siger også det samme.

men der er for meget omstillings arbejde.!
i linewaster.!

man får det man betaler for.!!!

og igen for meget plast dele i dem.!
Annonce
Seriøst brug forstået som i at når jeg vil save/fræse en lige linie et helt præcist sted, så forventer jeg også, at det bliver det. Men - det er useriøst i den forstand, at det er noget, jeg arbejder med for sjov og ikke noget, der skal bruges hver dag, men kun til nogle projekter en gang imellem.

Festool er helt sikkert et fantastisk produkt, men det er også lidt udover mit budget. Deres skinne er dog ikke dyr, men som det ser ud, så skal man bruge deres egne maskiner for at få et ordentlig udbytte?
Som jeg skrev tidligere. en lineal med en skarp kant på så man kan sætte stregen helt nøjagtigt og en alu profil, som f.eks. en retskinne til at trække grus af med.

Jacob
som jacop antenne. siger.

så ungår du paralakse fejl.
i måler aflæsning.

jeg har også set videoen.

den har godtnok sin fortrin i funktioner
med de muligheder
men "værktøjsholdere" er noget klejnt.!!!

men for stiksaven vejne.der skal klingen side helt nøjaktige lige
ellers bliver den "afsporet" i holderen.!
og for rundsaven den skal du ikke slipe fortidligt.
efter savsnittet er færdig eller ryger saven på gulvet.

men

til overfræser har den største force er at skære radier.!!! (bure og cirkler).
Jeg vil lige sige, at jeg har en del Festool, og der indgår også en del plastdimser i tilbehøret, og det er hundedyrt. Jeg vil mene at de ting dimsen kan, nok kan bruges til en del, men hvor god er deres plast, tja det kan man jo ikke se. Men hvis det kun skal bruges ind imellem, og du holder plasten væk fra sollys, ja så kan man jo håbe det går. At opspændingsdimserne til maskiner, er en slags universal, betyder jo at de ikke lige passer til noget, som helst, og det kan være et problem, men måske kan du lave en kulisse, som holder dine maskiner på samme sted, hver gang. Een ting synes jeg er lidt dumt, at man ikke har lavet et omdrejningspunkt til cirkelslaget, som kan monteres på skinnen, så der ikke skal bores et hul. Jeg kender ikke prisen, så sammenligning er lidt svært. Det kan være let at henvise til Festool, men ikke alle har råd til det, eller synes der er overkill til deres brug.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis