Reparation af girafsliber trækker MEGET ud!!!

Hej

Jeg har et mindre problem jeg godt kunne tænke mig at høre jeres mening om.

I forbindelse med at Davidsen overtog XL-byg i Fredericia var jeg til noget værktøjsudsalg og købte en girafsliber til 1250 kr (vejledende normalpris 5500kr). Sliberen var en demo-model men blev solgt med fuld garanti osv.

Da jeg her 10 mdr senere skulle bruge den for første gang virkede den ikke. Jeg gik derefter til Davidsen der sendte maskinen til reparation hos et firma i KBH. De lover at reparere den hurtigt da jeg skal bruge den, men intet sker. Jeg tager kontakt til Davidsen der rykker efter maskinen, hvorefter jeg får den melding at maskinens fejl er konstateret og repareret, men at de har opdaget at motoren på maskinen er flækket i mellemtiden. Da de ikke kan få originale dele fra producenten i Grækenland var problemet derfor ret stort. Jeg blev tilbudt en kreditnota på 1250 kr, men da maskinen er langt mere værd sagde jeg selvfølgelig nej (foreslog dem selvfølgelig at sælge mig en festool planex til 1250, men fik nej). Davidsen fandt i mellemtiden en anden maskine på deres lager, hvor motoren var intakt og sendte den over til KBH. Herefter gik der 14 dage hvor intet skete. Jeg tog ned i butikken igen og snakkede med min kontaktperson, der med det samme tog kontakt til KBH. De havde end ikke pakket maskinen ud, men lovede at jeg ville have den retur i uge 17.
 
Her 2-3 mdr. efter indleveringenhar jeg stadig ikke fået den tilbage fra reparation og jeg er ved at miste tålmodigheden.

Hvad er mine rettigheder? Kan jeg forlange noget kompensation? Overvejede kort at melde firmaet i KBH for tyveri, men opgav hurtigt.

Det skal siges at kontaktpersonen fra Davidsen har været meget imødekommende og venlig (det kniber dog lidt med at overholde vores aftaler om telefonisk kontakt).
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror ikke at der er så meget at komme efter.
Reperationerne skal vist bare udføres inden for rimelig tid???

Men du har jo været utrolig heldig. Davidsen gør jo noget ved sagen - meget endda.
Og hvis du skal have kompensation er det jo osse hos Davidsen.
Hvis du har meget brug for en girafsliber lige nu så snakker du dig til at leje en - hos Davidsen - til ½ pris.
Købmandsskab kaldes det. :o)
Nej det tænkte jeg nok...I DBA købte jeg en brugt planex MED CTL33 støvsuger, der begge kun havde været brugt 1 gang til 5500 kr. DET er købmandsskab :-).

Så jeg har ikke specielt brug for sliberen, og det er planen den skal sælges så snart den kommer retur... Men det er jo så lækkert at alle sliddele lige er blevet repareret så der principielt er et års garanti igen... :-)
Tror ikke du kan gøre så meget. Det lyder som rimelig tid, taget i betragtning at de forsøger at udbedre ved at skaffe andre dele hjem.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Til gengæld er der vel ikke meget købmandsskab i at købe en girafsliber der ikke dur? :o)
Så længe den bliver repareret på garantien så er det vel ligemeget :-)

Jeg købte iøvrigt 2 og solgte den ene ugen efter til 3000 (DET er godt købmandsskab) ;-)
Annonce
De har forsøgt at tilfredsstille dig ved at annullere handlen. Det er de faktisk i deres ret til at gøre. Du takkede nej, det forstår jeg udmærket i dette tilfælde. Men der er ikke andet at gøre end at vente på den kommer retur

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

De må ikke bruge SÅ langt tid på det... Gider ikke lige rode paragraffer men en fejl skal laves inden for 3 uger eller rimelig tid... Og 2-4 mnd er ikke rimelig tid, mangel på reservedele eller ej. Der hvor du render på problemer, er når du siger nej tak til at lade handlen gå retur.. så får de i grove træk al tid verdenen.

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Okay.

Tænkte der måske gjaldt nogle andre regler når de havde ødelagt maskinen i deres varetægt. Det svarer vel i princippet til at låne den ud, hvorfor jeg forventer at få dagsværdien for maskinen istedet for de 1250 kr.

Tusind tak for jere konstruktive og høflige svar... Det er sgu rart man kan spørge uden at blive høvlet ned. Stillede samme spørgsmål på et andet forum, hvor sagen istedet udviklede sig en del anderledes.... :-)

http://www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=245012
... med risiko for at bryde den gode tone, vil jeg godt spørge: Hvorfor prøvede du ikke sliberen af, da du købte den? Det var trods alt en demo-model og har måske været udsat for 16 tommelfingre.

 

Ja, det har jeg også spurgt mig selv om flere gange!!!! :-(

Jeg tjeckede selvfølgelig at skiven kørte rundt, men jeg forsøgte ikke at slibe noget med den. Problemet er så at skiven kører rundt, men den kan stoppes med et svagt tryk fra en finger....

Tror måske også det skyldes at maskinen så fuldstændig ubrugt ud og så konkluderede jeg at der ingen problemer var.... Men er lærestreg til mig...
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis