Reparation af girafsliber trækker MEGET ud!!!

Hej

Jeg har et mindre problem jeg godt kunne tænke mig at høre jeres mening om.

I forbindelse med at Davidsen overtog XL-byg i Fredericia var jeg til noget værktøjsudsalg og købte en girafsliber til 1250 kr (vejledende normalpris 5500kr). Sliberen var en demo-model men blev solgt med fuld garanti osv.

Da jeg her 10 mdr senere skulle bruge den for første gang virkede den ikke. Jeg gik derefter til Davidsen der sendte maskinen til reparation hos et firma i KBH. De lover at reparere den hurtigt da jeg skal bruge den, men intet sker. Jeg tager kontakt til Davidsen der rykker efter maskinen, hvorefter jeg får den melding at maskinens fejl er konstateret og repareret, men at de har opdaget at motoren på maskinen er flækket i mellemtiden. Da de ikke kan få originale dele fra producenten i Grækenland var problemet derfor ret stort. Jeg blev tilbudt en kreditnota på 1250 kr, men da maskinen er langt mere værd sagde jeg selvfølgelig nej (foreslog dem selvfølgelig at sælge mig en festool planex til 1250, men fik nej). Davidsen fandt i mellemtiden en anden maskine på deres lager, hvor motoren var intakt og sendte den over til KBH. Herefter gik der 14 dage hvor intet skete. Jeg tog ned i butikken igen og snakkede med min kontaktperson, der med det samme tog kontakt til KBH. De havde end ikke pakket maskinen ud, men lovede at jeg ville have den retur i uge 17.
 
Her 2-3 mdr. efter indleveringenhar jeg stadig ikke fået den tilbage fra reparation og jeg er ved at miste tålmodigheden.

Hvad er mine rettigheder? Kan jeg forlange noget kompensation? Overvejede kort at melde firmaet i KBH for tyveri, men opgav hurtigt.

Det skal siges at kontaktpersonen fra Davidsen har været meget imødekommende og venlig (det kniber dog lidt med at overholde vores aftaler om telefonisk kontakt).
Hej Jeg har et mindre problem jeg godt kunne... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu skal du ikke blive alt for dygtig Henrikhp.
Eller sætte min godmodighed på prøve.
Dette er ikke en markedsplads.
Prisen er alt for høj.
Den vejledende pris er uinteressant. Modellen udbydes på nettet til ca. 3800 kr.
Værdien er kun ca. 1250 kr. (Så vidt jeg husker!!!)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis