Spray maling af trip tra stole

Jeg har tre trip trap stole hvor farven ikke passer ind i indretningen længere. Så de skal males ensfarvet.

Jeg kender en der kan sprøjtemale og som gør det gratis for mig, men malingen skal jeg selv købe, men hvilken en ? Det skal jo være noget holdbart noget, og jeg tænker selv at noget autolak ville være bedst ? Eller hvad ? Nogen der kan forslå en bestemt type maling frem for en anden..

Og nej, det er ikke på tale at købe nye stole ;-D

På forhånd tak for indput
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil sige du skal bruge autolak.. og spørg i butikken om den rigtige grunder..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hvis du kan få fat i noge syrehærdende maling vil det klart være det mest idelle, da det er utroligt holdbart.. Desværre at det ikke nemt at få fat i som privat person..

Søren
Spørger dumt igen.. syrehærdende autolak ? Eller hvad er det jeg helt konkret skal lede efter ? Hehe jeg er en novice hvad angår denne slags maling
Nej ikke syre hærdende autolak, men syre hærdende lakmaling. Men som det bliver nævnt er det nok ikke noget du som privat person kan købe, så en almindelig alkyd lakmaling ville også være god.
Annonce
Er det noget som man kan få som sprøjte maling ?
Skrevet af gooey på 08 maj 2011 21:00
Er det noget som man kan få som sprøjte maling ?
Al maling kan bruges som sprøjte maling, det er kun et spørgsmål om at fortynde det lidt, så det kan komme igennem dysen på sprøjten.

Snedigt :-) Tak
Vi har sprøjtemalet trip trap stole m billak. Stolene var original-lakerede inden vi gik i gang. Billakken opløste, den lak der var på, og selv flere år efter var de lettere klistrede. Et spisebord vi lakerede i samme omgang blev rigtig flot og blankt. Jeg er ikke malerkyndig, så jeg ved ikke, hvad der skete, men det var noget værre l...
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Så har stolene nok været larkeret med en vandbasseret lak først, det giver sådan et resultat. Derfor skal man altid slibe al den gamle lak af før der påføres en ny, med mindre man kan få oplyst hvilken lak type møbelfabrikken har brugt. Til møbler bruges ofte en syrehærdende lak, den kan heller ikke overlarkeres med andre typer lak.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også