Tæthed

Hej
Jeg skriver herinde både med erfaringer fra mit erhverv og få at råde de folk jeg nu kan i et lav-det-selv forum med en akademisk baggrund er der jo chance for jeg har fået flere tommelfingre end gennemsnittet.
Men jeg vil bare anbefale folk der skal ud og bygge nyt hvad endten de arbejder med dele selv eller får det udført. At lave yderligere krav til tætheden af klimaskærmen. Jeg bygger dette på det nye bygningsreglement hvor man kan se at kravende vil blive skærpet fra det der hedder 1,5 l/s pr. m² og til 1,0 i år 2015, hvilket der ikke er noget problem at bygge efter allerede nu, hvis dette bliver beskrevet i en kontrakt mellem parterne, desuden er det nødvendigt at teste dette ved en certificerende test(blowerdoor test). Da det er svært at bevise senere i bygningsleve tid, ud fra erfaringer har det vist at det var muligt at spare 1/3 af energiforbruget fra den gennemsnitlige tæthed inden kravet blev indført i 2006 og til det krav der blev indført på 1,5 l/s pr. m². Desuden er kravet om de 1,5 en del af bygningsreglementet hvorfor det er muligt at gøre efterfølgende krav til 1 års gennemgang og 5 års gennemgang, dette vil være oplagt hvis man oplever trækgener.
Håber at dette giver lidt stof til eftertanke og vil øge fokus på utætheder, som desuden vil nedsætte isoleringseffekten for det isoleringsmateriale der nu er benyttet.

www.DTKS.dk

Trykprøvning, Termografi og andre byggetest..

God vejledning.

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis