Nymonteret Swedoor dører med flexkarm - ikke helt glidende åben funk.?

Jeg har monteret Swedoor stable dører med tilhørende Swedoor flexkarme i hele huset. Det fungere rigtig fint og god kvalitet. Jeg har dog det problem, at når jeg åbner en lukket dør, så giver det et "skrald"/"klik" fra låsen når man tager ned i håndtaget - jeg kan modvirke dette ved at trække døren ind mod mig selv mens jeg drejer håndtaget ned.

Jeg kan ikke helt gennemskue hvad jeg kan "skrue" på for at justere dette - det er lidt irriterende når man går i seng kl meget sent (efter fruen), og hun så vågner når man åbner døren til soveværelset grundet dette skrald ;-)

Det virker som om det er låsepalen det går stramt imod hullet i karmen, således at når man så åbner døren så giver det et spjæld, når denne "stramning" bliver udløst (dårligt beskrevet, men kan ikke lige komme på en bedre beskrivelse)

Nogle ideer?

/Jesp3r

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lyder som palen går mod beslaget i karmen. Går ud fra, at du skal trække hårdt i døren for at lukke den?

Hvis ellers karm er monteret korrekt, dvs. karmen ikke sidder skævt i forhold til døren, kan du løse det ved at bøje den del af beslaget i karmen, som palen går mod. Det kan gøres med en skruetrækker.
Mine gjorde det også i starten - efter en måneds tid med primært lukkede døre er gummilisterne klemt lidt mere sammen, og så holdt det op..

/ Claus

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis