Mariner 40 hk magnum start problem

Hej med jer, har problemer med min motor.

Mariner 40 hk magnum

Kender ikke årgang da alle mærker er pillet af ( jeg mener alle )

Der er ingen gnist på tændrørne, dog hvis jeg piller dem af og sætter en skruetrækker i kan jeg få en meget svag gnist på cyl 1 og 4

Der er ingen tilt kontakt på den.

jeg har målt på statoren og får 93 ohm på blå  når jeg måler på rød kan jeg ikke måle noget ( burde vise 5700-8000 ohm)

er det ensbytydene med at den er defekt ellerkan det være andet der gør jeg ikke kan måle de korekte værdier.

Eller er jeg helt på gale vej med min fejlfinding ?

håber der er en der kan hjælpe.

Mvh
Fabi

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den skal kunne trække en gnist på 20 mm, med afmonterede tændrør, og starter o/m. (der er ikke nok, med en "fin" gnist på tændrør)

(den kan trække over 40 mm gnist, hvis din tænding er ok,men lad være med at teste, det overbelaster tændingen)

Husk at du aldrig må turne motoren, uden et etableret gnist gab, på max 20 mm, ellers risikere du at brænde din tænding af.(så lad være med at køre med starter, når tændledningerne er afmonteret)

Desværre kan jeg ikke hjælpe dig med udmåling af stator, men en typisk fejl, er at det elektroniske tændingsmodul er brændt af, eller der er defekte tændspoler.

mvh jens

Hej Jens

tak for svar.

Jeg tror ikke at det er tændspolen, så skulle alle 4 været gået i stykker på samme tid.

har kigge på nettet, og der var en i USA der havde samme problem, så der stod en god forklaring i hvordan man skulle måle sig frem,

Fik samme resultat, i at det er statorens ene kreds der er brændt af( eller som skrevet fået frost skade )

Men tak for hjælpen alligevel

Mikael Fabrin

 

Hej Fabi.

Har en maskine lige magen ved komplet men blok er i stykker. Alt andet virker 100% Ring lige til mig, hvis vi kan finde ud af at stykke en sammen....
Hilsen Søren fra nordfyn 20465158
Skriv helst sms. Er ikke så tit på nettet.
Hej Nordan 16

Tak for budet,men jeg har fået gang i motoren.
Det var statoren..

Din skulle vel ikke være med power trim?

Fabi


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis