Priser Letvægts Tegl

Hej

Vil bare lige høre inden jeg begynder og bruge tid på at køre ud og se på forskellige typer letvægtstegl, om der er nogen der kender til ca. priser pr m2 for de forskellige der findes?

Har kigget på EasyTile standard og Premium(syntes Premium virker meget interessant, da man jo sparer en arbejdsgang, for den er med "indbygget undertag"

Et andet alternativ jeg også har kigget på er Ravensberger light.

Nogen der har erfaringer/kendskab med ovenstående de vil dele?

Mvh

Brian
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har erfaringer med letvægttegletRavensberger light tagstenen.

Og det lettere tegl Brandenburger HF14 tagstenen.

Skal det være et letter tegltag er min favorit blandt de letter tagsten helt klart Brandenbuger HF14, det er et utrolig flot og robust tagsten, som passer flot ind både mindre og større tagflader.

Prismæssigt ligger de meget ens 180-200,- pr m2. incl. moms alt efter hvilken farve, og om det er et engoberet eller glaseret tegl.

Uden at kende et klap til disse "letvægts tegl" kommer jeg jo til at tænke på hvordan de ligger?
Altså ligger de fast nok når det stormer?
Skal de bindes mere end vanlige tegl sten?

Jeg tænker lidt at mine alm røde tegl sten lå og "klaprede" lidt indtil de blev våde og fladt helt på plads... Nu høres de stort set ikke længere. Jeg bor godt nok på en bakketop.... Men er de lette også egnet til det? Jeg kan fint se pointen i at man kan anvende den eksisterende tagkonstruktion uden at skulle forstærke etc ved tagudskiftninger.

MVH Njord

MVH Njord
Ravensberger light tagstenen ligger utroligt fast på taget ja, både pga. den ret stramme bindere der benyttes, men også fordi de låser hinanden utroligt godt i falsene.

Letvægtteglet bindes også som alm. tegltag, dvs. hver anden, og samtlige tegl i alle randzoner.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis