computer på fladskærms tv og alm computer skærm

kan man/ hvordan???  har en computer men en fin computerskærm til. men vil gerne have hvis jeg kan koble den til mit 32 tommer tv også. så jeg bare kan tænde den skærm jeg gerne vil være på nettet med. kan man det og hvordan?? altså helt uden at skifte stik bag i tv og computer skærm hver gang?

 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af epoke på 04 maj 2011 16:56
kan man/ hvordan???  har en computer men en fin computerskærm til. men vil gerne have hvis jeg kan koble den til mit 32 tommer tv også. så jeg bare kan tænde den skærm jeg gerne vil være på nettet med. kan man det og hvordan?? altså helt uden at skifte stik bag i tv og computer skærm hver gang?

Er det en stationer eller en bærbar computer. Hvilke tilslutninger er der på computer og tv? Ofte er der på en bærbar et VGA stik som kan sættes til husalteret, hvis der er en VGA indgang. Der er også mulighed for at du har et HDMI stik på din bærbare og TVet. Hvis det sidste findes er der en mulighed for at bruge TVet med lyd og hele musikken. Men fortæl, hvad du har af tilslutninger.

fase
ok lyder som lidt støre problem? troede bare der skulle en ledening til begge skærme.?

 
fabrin har ikke så meget tjek på computer så kender ikke navne på de stik, men det er en stationær computer og ikke en bærbar

 
Skrevet af epoke på 05 maj 2011 21:41
fabrin har ikke så meget tjek på computer så kender ikke navne på de stik, men det er en stationær computer og ikke en bærbar
Jeg skal prøve at give en beskrivelse af de to typer stik jeg har skrevet om. VGA stikket er aflangt stik med 15 poler ordnet i tre rækker. HDMI stikket er et fladt stik med omkring 30 poler i, jeg har aldrig talt dem. De er ordnet i to rækker. Kan du lave et billede af bagsiden af din computer, hvor stikkene til skærmen er at se, så skal jeg prøve at fortælle, hvilke stik du har. Du kan også se bag på computeren, hvor skærmen er sluttet til. Hvis der kun er et stik og ingen ledige er der kun mulighed for en skærm ad gangen. Dette udelukker ikke, at du kan slutte dit tv til som skærm, men bare at du skal vælge, hvilken du vil bruge. Ja, og det er ikke så svært som det bliver beskrevet i et af indlægene. Der skal bare et kabel mellem computer og TVet, Kun hvis du vil have begge skærme til på samme tid skal grafikkortet være indrettet til det.


fase
Annonce
det er vga stik så. på tv og på computer skærm. der er to vga stik på computer skærm. men kun 1 stik på computer.?

 
Skrevet af epoke på 06 maj 2011 16:17
det er vga stik så. på tv og på computer skærm. der er to vga stik på computer skærm. men kun 1 stik på computer.?


Når der kun er et stik på computeren, har du ikke så mange valgmuligheder.Hvis du vil beholde dit nuværende grafikkort, kan du gøre det at du kobler din skærm fra og  kobler dit TV til computeren. På dit TV skal du så vælge indgang til noget med VGA eller computer. Jeg kender ikke valgmulighederne på dit TV. Så skulle du gerne have billede fra computeren. Jeg kan anbefale dig at koble enhederne sammen medens de er slukkede.
Der er selvfølgelig den anden mulighed, at du udskifter dit grafikkort til et med flere porte evt. med et HDMI stik, hvis du har et sådant på din TV. Det kan fås for under 500 kr., afhængig a,f hvor gammel din computer er.


 


fase
ok mange tak for svaret

 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis