bygning af anneks

Hej LSD'er

Jeg går med tanken om at bygge et anneks i haven. Jeg har kigget lidt på priser, fx i xl byg kan man købe et anneks til 11000,- men jeg tror jeg kan gører det billigere. Annekset har jeg regnet med at det skal være 15,2 m2  og jeg ved at det skal være i træ og så godt issoleret, at det kan bruges om vinteren, der skal også være i indlagt strøm. Annekset skal stå på et  "stolpe"fundament. 

Hvad er reglerne for at bygge et anneks i haven?

Hvordan ville i bygge fundamentet og hvor billigt kan det hele bygges(cirka)? 

På forhånd tak LSD'er 


Quitters never win, winners never quit 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du kunne holde dig unde 10 m2 slap du for at søge.
Stiller du huset på puinktfundament, skal der være åbent under gulvet for at undgå råd og svamp. Det betyder fodkulde.
Jeg ville støbe et nogenlunde ordentligt fundament og isolere i gulvet, hvis det er meningen at det skal kunne opvarmes.
Graver du selv ud og støber, behøver fundamentet ikke at blive voldsomt dyrt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Når annekset skal kunne anvendes i kold tid, skal isoleringen være i orden - også under gulvet. Der skal graves ud og lægges Sundolitplader ud. Du kan lave et punktfundament og opbygge huset som 4 skeletter, der skrues sammen og placeres på en rem, der ligger på fundamentet. Men så kommer det dyre: Vinduer og døre. Det skal være termoruder. Loft og vægge skal isoleres og du skal have en fagmand til at lægge el-kabler under jorden. Du skal ansøge kommunen om lov, da du kommer op på 16-17 kvm når der skal være 15 kvm gulv. Det er kun småhuse på under 10 kvm man kan opføre uden tilladelse. Jeg har selv tegnet et hus, som er til godkendelse hos konen på netop 3x5 meter. Jeg har udregnet omkostningen til ca. 16.000 og det kun med 100 mm isolering, fyr-beklædning og pap på taget.

 

Betegnelsen ANNEKS er ikke heldig valgt.
Dels findes bygningstypen ikke nævnt i BR.
Og jeg tror at hvis man bygger et anneks til sit hus betyder det i samme standard som huset, altså boligstandard. Tror jeg.
Men hvis du kalder det udhus og er på de 15,2 m2 skal der bliot indgives anmeldelse.
tak for svarene
vedrørende issoleringen under annekset, havde jeg tænkt at sætte skifferplader rundt i bunden og derefter fylde det med leca kugler(går det eller er det helt ude i skoven) også flamingo plader på toppen, og så gulvbrædderne.

Hvis jeg har et skur på 8 kvadrat meter må jeg så bygge annekset (hvis vi siger under 10) eller er det tilsammen?


Quitters never win, winners never quit 

du må have flere huse. Jeg vil anbefale dig at lægge sundolit-plader hele vejen ned. Det der leca-lort bliver du ikke glad for

 


Hvis jeg har et skur på 8 kvadrat meter må jeg så bygge annekset (hvis vi siger under 10) eller er det tilsammen?


Du må have op til to udhuse under 10 m2 og under 2,5 m i højde og mindst 2,5 meter fra skel/bygning på matriklen - uden at anmelde/ansøge om byggetilladelse.

/Mulle

 

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis