håndbremse fungerer ikke på fiesta IV

hej

er der nogen der kan hjælpe mig jeg har været til syn med ovennævnte bil hvor det blev konstateret at der ikke var tilstrækkelig bremsekraft på parkeringsbremsen, der er nye klodser på og jeg har nu forsøgt at justere bremsen uden tilfredsstillende resultat :-( håber der er nogen derude der kan hjælpe.


 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du en reprationhåndbog til din bil ? jeg mener at der er hvis en tegning over hvordan der bremse kable går ! og så er der også noget om hvordan du monteger det. Så er det bare at du skal ud og købe dig et nyt bremse kabel til din bil .
ps: du kan jo nok ikke køre ret længe da politiet vil gi dig en bøde !
hilsen fra kim holm
Skrevet af Jesper Graversen på 04 maj 2011 12:15

hej

er der nogen der kan hjælpe mig jeg har været til syn med ovennævnte bil hvor det blev konstateret at der ikke var tilstrækkelig bremsekraft på parkeringsbremsen, der er nye klodser på og jeg har nu forsøgt at justere bremsen uden tilfredsstillende resultat :-( håber der er nogen derude der kan hjælpe.

Er der skivebremser på den aksel hvor håndbremsen aktiveres. Du skriver, at der er nye klodser på. Uanset om det er klodser eller bakker, kan du prøve at rive belægningen op med sandpapir, det kan sommetider øge bremseevnen. Jeg hved godt det ligner en fuskermetode, men jeg har brugt den med godt resultat.


fase
ja jeg mente bakker så jeg prøver lige med sandpapiret, kablet kører godt nok, det føles simpelthen som om at bakkerne ikke klemmer nok i tromlerne.

 

så har tromlerne sikkert været drejet ud tidligere. Der skal overstørrelses belægning på bakkerne - eller nye tromler.

 

Hvis du skifter bakker og kører til syn er det normalt de ikke bremser nok..

Brug håndbremsen uden at lave den varm.. og så se om ikke den tager bedre fast.. når det er slidt til.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Du skal starte med at løsne kablet helt oppe ved håndbremsehåndtaget derefter justerer du baggerne så de lige slæber en lille smule i tromlerne derefter spænder du kablet oppe ved håndtaget så du har 3-4 klik.
Bakkerne er nok af den selvjusterende type. Som klikker frem i hak. (Sådan fungerer det på den ældre Fiesta)
Hvis de små paler med tænder på ikke drejer frit, fungerer det ikke.
Adskillelse, afrensning, let smøring af de bevægelige dele med kobberfedt kan gøre underværker.
Adskil én side ad gangen, hvis du ikke har en rep.bog. (Lån evt. en på biblioteket)
Så kan du lure på den anden side, når du bliver i tvivl om, hvordan det samles korrekt.
Efter samling aktiveres bremsen et par gange, mens du roterer hjulet med håndkraft, så de justerer ind, inden du justerer håndbremsekablet.
tak for hjælpen alle har nu renset justermekanismen nye bakker og slebet tromler og bakker med groft sandpapir og bilen er synet

 

var det dig der hade påplemer med bramse kontakten? for alt det du hade skrivet der ikke virket. har jeg samme poblem nu. så jeg ville lige høre om det var bramse kontakten.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis