udsugning til værkstedet

Hej med jer

Det er mit første indlæg på denne side, så jeg håber det kommer til at gå godt.

Jeg har købt et gram udsugningsanlæg(sk20) med en 2,2 kW motor, udgangen på anlægget er ø200, men jeg har reduceret det til en ø120 og tilsluttet en 3 mtr. slange. Jeg mener maskinen har en kapacitet på 2500m³/h, men jeg ved ikke hvor meget undertryk den kan lave.

Der er fint sug på ø120, men jeg ønsker også at tilslutte en ø50 slange på 6 mtr. til støvsugning af værkstedet, men her er suget ikke så godt. Det er ikke hensigten at begge slanger skal virke samtidig, men effekten på ø50 er bare for lav.

Det jeg håber på at kunne få lidt hjælp til er designet af rørsystemer i håb om at kunne øge effekten på ø50. På tegningen kan i se hvad jeg har gjort, har i nogle forslag til forbedring?

Med venlig hilsen Søren

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Søren, jeg tror nok at kunne gætte mig til, at Håndværkeren er en kende ironisk.
Jeg kan heller ikke finde nogen fin tegning!

Med venlig hilsen
ktm

 

Okay. Jeg har taget et billed af opsætningen istedet. Håber det virker
Jeg tror at du skal have en væsentligt større motor til at trække luft igennem en 50 mm. slange når du samtidig har de store rør. Friktionen er alt for høj i sådan en lille slange.
Annonce
er det også gældende når jeg kan lukke for suget i ø120?
Jamen har du da prøvet at lukke for suget i ø120??...Hvis du har det og det ikke hjælper...Så er det jo svaret...hjælper det at lukke for suget, jamen så må du jo købe et ø120 spjæld og sætte på, så du kan lukke ned for suget i ø120...
Ja, self. Havde håbet på at der måske var noget galt med konstruktionen af rørsamlingerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis