Kan det lade sig gøre?

Godaften... 
Jeg har fået total renoveret mit rækkehus... alt er lavet undtagen dørene...

Dem vil jeg have skiftet til en dør med 3 store glas felter... Kan jeg bare gå ud og købe sådan en dør, uden at skulle skifte karm?

Døren der sidder på nu har 3 beslag, og dem jeg har kunne se i byggemarkederne er alle med 2 beslag... dørens brede er 82,5 cm



12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Døre har standart mål, men det du skal sikre dig er at det er en dør til udendørs motering, og de kan altså godt får med tre hængsler.
Jeg glemte vist at sige at det er indvendige døre fra fordelingens gangen...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja det gjorde du vist
Men så er der ingen ko på isen, da er det ikke strengt nødvendigt med tre hængsler, du kan godt klare dig med to. Og så kan du lime en lus i hullet fra det tredie hængsel. Grunden til at bruge tre hængsler på yderdøre er for at aflaste, de er som regel også noget tungere.
Okay så jeg køber bare en dør der passer i målene og så skulle de 2 af hængslerne gerne passe i karmen fra hvor de andre har siddet...?
Og så sparle det midterste hul ud..?
Det er meget lidt sansynligt at hængsel- og låsplacering samt typer passer sammen. Overhovedet.
Så for det første skal du sikre dig at dørpladerne har samme tykkelse.
Dernæst vil der komme en del udlusninger og nye indstemninger hist og her i de eksisterende karmsider. Formodentlig.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hvor gamle er de nuværende døre? Hvis din nuværende dør er gammel, er det ikke umuligt at karmen sidder skævt, for at korrigere for dørpladens skævhed. I så fald får du problemer, hvis du sætter en ny ret dørplade i.

Passer højden med en byggemarkedsdør? Hvad med tykkelsen? Gamle døre har ofte en anden tykkelse end nye.

Ud over at du skal tjekke hængslernes placering (og type), skal du også se om låsekassen sidder i den rigtige højde.

Men hvis ellers alt passer, kan du godt skifte døren og lime en klods i, hvor det ekstra hængsel sidder.
ny indvendige dør.

hvis muligeheden er der er det en fordel at tage dørkammen med i udskiftning
af nye døre. hvis målet og rethed ikke passer.!
Det koster bare i runde tal ca 1000 kr mere at at få karmen også... så det er næsten dobbelt pris hvis karmene skal skiftet og ikke kun dørene!
Intet er gratis her i tilværelsen.

Du kan vælge at "ombygge" den gamle dør. Købe en ubeslået dør og bytte beslagene. Osv - osv.

Men det koster nok altsammen "ca. 1000 kr mere" :o)
Du kan nu sagtens få karme til 400-500 kr.

http://www.tldoors.dk/shop/default....zAodng2YgQ

De sælger også de døre du gerne vil have med 3 glasfelter, der passer til karmene.

I den sidste ende tror jeg du vil blive mest tilfreds hvis du skifter begge dele - det gjorde jeg da jeg skiftede mine.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også