Køb af motorcykel...

Hey LDS...

Jeg er lidt i vildrede, jeg står og gerne vil erhverve mig en motorcykel til omkring 50000 kr.

Jeg er 25år og vil gerne have en lidt fræk motorcykel.

Jeg har kigget meget på en Suzuki GSXR 600 fra 98..

Mit dilema er om der er nogen mærker der er bedre end andre til en begynder.

Jeg ved godt man helst skal købe en med servicebog og så lav km-tal.

Jeg vil gerne høre jeres erfaringer..

Venlig hilsen Søren
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Søren,

Det er en udemærket mc, men som alle andre "racer modeller" - lever de livet hårdt, og for 50K, bliver det en godt brugt model du får..
Hvis du i stedet vælger en GSXF - så er den sikkert kørt lidt mere skånsomt, men er jo heller ikke helt det samme..


 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Jamen Søren da !
Ud at købe dig en maskine der et krudt i, så du hurtigere kan ligne en smadret flue på væggen
Du kan jo få rigtigt mange fornuftige motorcykler i den prisklasse, også hos en forhandler.
Og det vil jeg så absålut anbefale dig, når du er nybegynder. Køber du privat er der overhovedet ingen garanti på maskineriet, og du kan være uheldig at løbe ind i den slags sælgere der overhovedet ikke kender noget til den motorcykkel du lige har trillet ud over fortovs kanten.
Du får desuden et halvt års garanti hos en forhandler, og helt sikkert en god servise med små fif o.s.v. hvis du fortæller at du er førstegangs køber.
Men køb nu med fornuft ! Du skal først lære at køre MC nu, det du har lært ved at tage kortet er principerne i at kører mc.

Husk at sætte penge af til noget ordentligt udstyr. Hjelm, jakke, overtræksdragt, handsker etc løber op. Nå ja, handsker og overtræksdragt er ikke vældig vigtige, men kolde fingre og gennemblødt tøj er ikke underholdende, når der er langt hjem. Hjelmen og en robust jakke er ultimativt, hvis man skal undgå asfalteksem. Der er jo mange andre tosser på vejen end lige en selv.

Kig også på priser på forsikring. Hør dit selskab, om du kan bruge dine skadesfrie år i bil til noget på en MC. Ellers kan forsikringen på en 600'er være bekostelig. Ellers kan en lidt mindre maskine være at foretrække indtil du har optjent noget bonus.

Tag en med lidt MC erfaring med ud at kigge på maskinerne og til at prøvekøre dem. Han ved hvordan sådan en maskine skal lyde, se ud og køre.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jo handsker er lige så vigtige som en god hjelm, med mindre du syntes at afgnavede grissehaler er smart for dine fingre !
Søren det kommer an på din kørestil og ikke mindst din indstilling jeg kørte i mange år kun med hjælm og det vil jeg ikke anbefale medmindre du er rigtig dygtig, det kan du sagtens være selvom du lige har fået kort
ZX6 r er også en udmærket maskine de vandkølede 4 cyl skulle gerne kunne rende 100000 u de større problemer.
men det ville være smart at tage en garvet med ud på dit 1 gangs køb, forhandlere kan osse være spegede og måske er du ikke rutineret nok til at opdage et dårligt 3 gear før der er gået et år og du har fået lært at køre med max moment op gennem gearene.
skæve gafler osv osv jeg har oplevet at prøvekøre fra en af de større forhandlere hvor stel var en smule skævt og forfælg en smule xet så voldsomme nedbremsninger blev rigtig spændende hvis de skulle foregå i en vognbane så fik jeg en sludder on dæk havde stået for længe osv
men ellers vil jeg sige jo mere harske og sportsbetonede cyklerne er jo dyrere er de at køre på pga vedligehold, koldtæskning osv
køb helst en 1 ejers som er kørt af ældre fornuftig person helst unkal som ikke mangler penge.
så er du sikker på at den er passet og der er ikke sparet på service

Kun 100% er godtnok

The second rat get the cheese

Annonce
og lige en anden ting husk at du hænger mehet i håndleddene på de der sports mc er det kan være anstrengende da vinden jo først begynder at bære fra 120 og op

Kun 100% er godtnok

The second rat get the cheese

Der er nok en ny på LDS der forsøger sig
Jeg er sikker på at Søren forlængst har købt sig en mc. sidst denne tråd var igang  var i maj måned 2011
og håber ikke at ligne en udsplattet flue på forlygte i ulykke.!!!

men en god lunteracer. der kan mange odrejninger i motoren
og det skal nok blive sjov med at køre ud af gearne.
og (ikke) blæse på trafikken. og passe på. med de blå blink.

det sjove er at de sælger køretøjer der der overskridder hastihedsloven
men så har police ikke noget at lave.


men har du købt "dyret".

ny ja det kan diskuteres jeg er medio 40 og har kørt mc siden jeg var 16

Kun 100% er godtnok

The second rat get the cheese

fed cykel. jeg kører selv på en rf 600. Den har samme motor og kører kanon.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis