Bud på hvorfor der ikke kommer meget koldt vand ud af vandhanen på badeværelset

Hej,
på vores badeværelse kommer der kun 1/3 stråle af koldt vand ud af vandhanen. Det varme vand kommer dog som det skal, i bruseren er der hverken problem med koldt eller varmt vand. Huset er fra 1963 og vi formoder der ikke er skiftet rør osv. Vi har fået to bud indtil videre, et ene at røret er stoppet og vi skal have det skiftet, andet bud er at røret er ætset grundet at rør i huse fra denne tid vist ligger i lega og det skulle ætse rørerne.

Hvad mener I?

Vi har samtidigt fået at vide at, er det pga ætset rør, skulle forsikringen dække og nu kommer det dumme spørgsmål.... Vi er vel nødt til at fjerne gulvet osv for at få helt klarhed og så kontakte forsikringen ik?

MVH Belucl
Hej, på vores badeværelse kommer der kun 1/3... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan være opbyggede sedimenter af kalk og okker i rørene, der er begyndt at skalle af, og så blokere det sien, der sidder før blandingsbatteriet, selve blandingsbatteriet eller noget i den stil.

Luk for vandet på hovedstoppet.
Tag blandingsbatteriet af begge rør det fjerneste tappested.
Dæk af for vandsprøjt, så loftet mm ikke overdænges af vand.
Åben hovedstopper i et minut eller to, så rørene skylles grundigt igennem.
Rens snavssier, blandingsbatteri mm
Saml det hele igen. Nu skulle det gerne fungere.

Jeg boede selv i et gammelt hus for en del år siden, og ovenstående opskrift virkede.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej alle sammen

Jeg er lige startet i lære som ejendomsservicetekniker, jeg blev bedt om at skulle se på en vandhane ude på badeværelset. Problemet er at der er ikke ret meget tryk på det kolde vand, men på det varme er der fint tryk, har skriftet blandingsbatteriet, men problemet er der stadig.

Tak på forhånd
Hej, fandt du nogensinde en løsning på det? Jeg står i præcis samme situation 
Velkommen på lds. Markuslange.
Du skal nok oprette en ny tråd med forklaring på dit problem. Det er en gammel tråd og de 2 som her har et problem har ikke været aktive de sidste 8 år. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Under vasken sidder en ventil til at lukke vandet. Den er sat til i småstem, hajer, kasketter og hvad man ellers finder i vandrør gennem mange år.

Luk på hovedstoppet og få den til koldst vand renset.

Chr


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Det har du ret i ev elmand. Tak for budet Chr! Det vil jeg prøve. Tænker det er et skud værd 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis