Bud på hvorfor der ikke kommer meget koldt vand ud af vandhanen på badeværelset

Hej,
på vores badeværelse kommer der kun 1/3 stråle af koldt vand ud af vandhanen. Det varme vand kommer dog som det skal, i bruseren er der hverken problem med koldt eller varmt vand. Huset er fra 1963 og vi formoder der ikke er skiftet rør osv. Vi har fået to bud indtil videre, et ene at røret er stoppet og vi skal have det skiftet, andet bud er at røret er ætset grundet at rør i huse fra denne tid vist ligger i lega og det skulle ætse rørerne.

Hvad mener I?

Vi har samtidigt fået at vide at, er det pga ætset rør, skulle forsikringen dække og nu kommer det dumme spørgsmål.... Vi er vel nødt til at fjerne gulvet osv for at få helt klarhed og så kontakte forsikringen ik?

MVH Belucl
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når der er fint tryk på det kolde i bruseren vil jeg nok prøve at afmontere vandhanens kolde del og se om det skulle være vandhanen der er problemet.
Sidder der en stopventil inden vandhanen kan det også være den det er gal med.

/Mulle

 

 

 

På nyere blandingsbatterier sidder der en si/snavssamler på tilslutningsslangerne - det kunne evt være sådant én der var tilstoppet.

I mine forældres hus der iøvrigt er af nogenlunde samme årgang som dit, opstod et tilsvarende problem for et par år siden. De har alle år fået vand fra egen boring . Vandet indeholdte en del okker, og det havde med årene tilstopet røret til det kolde vand på deres badeværelse. Vi prøvede og rense røret på dene ene og den anden måde, dog uden held. Til sidst valgte vi at føre et rør fra vandhanen i køkkenet, og kunne skjule det i skabene og føre det frem til badeværelset - herefter var alt i skønneste orden, og det gamle rør fik en blændmuffe skruet på :-)
Nu er blinde ender på vandrør til brugsvand absolut ingen god ide pga bakterier!

Mvh Christian

jeg havde det problem med det varme vand på mit badeværelse, der var det balofixen under vasken der var stoppet.
Opdatering: Nu er den også gal i bruseren, der er snart kun varmt vand både i bruseren og vandhanen på badeværelset..... Hvad tænker I nu?
Annonce
har du koldt vand i køkkenet?

/bjørn

Ja uden problemer og også i bryggerset som ligger lige ved siden af badeværelset
ok - det kunne jo være en midlertidig vandafbrydelse

/bjørn

Hmm hvordan det, problemet har været her i over et år og der bliver mindre og mindre koldt vand i bruseren og vandhanen på badeværelset.
se den del havde jeg så åbenbart lige misset - sorry :^S

/bjørn

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis