Ståltrapezplader - hvilken faggruppe?

Hej,

Min arkitekt, der tegner min nye garage arbejder med en løsning med isolerede (bærende)  ståltrapezplader hvorovenpå, der skal tagpap. Efter hvad jeg har fået at vide, er pladerne synlige indenfor - kan så vælge noget gips eller adnen beklædning som loft hvis jeg ikke vil se på disse prapezplader.

Hvilken faggrupppe monterer (lægger) sådanne plader, når jeg har fået muret op?

Er der nogen af Jer derude, der har erfaring med sådanne plader: gioder man se på dem i en garage mon?  - de fåes vel i forskellge farver ?

Gad vide hvad sådanne plader koser pr M2

Hilsen Torben
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af TheDexterTeam på 03 maj 2011 11:28
Hej,

Min arkitekt, der tegner min nye garage arbejder med en løsning med isolerede (bærende)  ståltrapezplader hvorovenpå, der skal tagpap. Efter hvad jeg har fået at vide, er pladerne synlige indenfor - kan så vælge noget gips eller adnen beklædning som loft hvis jeg ikke vil se på disse prapezplader.

Hvilken faggrupppe monterer (lægger) sådanne plader, når jeg har fået muret op?

Er der nogen af Jer derude, der har erfaring med sådanne plader: gioder man se på dem i en garage mon?  - de fåes vel i forskellge farver ?

Gad vide hvad sådanne plader koser pr M2

Hilsen Torben

Sidst jeg så den konstruktion, var det under tag entreprisen og dermed tagdækkeren, der tog sig af det. Og det er synligt nedefra, så hvis du ikke vil se på det, så sæt noget beklædning op. Men så grimt syntes jeg heller ikke det var. Det var i en fabrikshal. Jeg mener farven var blå,  ikke NYKREDIT

fase
Jeps - min arkitekt giver mig en masse forslag til eventuel beklædning - jeg syntes faktisk godt om Troldtekt. Men jeg kommer lige til at tænket på akustikken i min garage (ca. 2,25 til loft) hvis det ikke blive beklædt. Vil det runge med "kun" ståltrapezplader mon?

Hilsen Torben
Skrevet af TheDexterTeam på 04 maj 2011 12:13
Jeps - min arkitekt giver mig en masse forslag til eventuel beklædning - jeg syntes faktisk godt om Troldtekt. Men jeg kommer lige til at tænket på akustikken i min garage (ca. 2,25 til loft) hvis det ikke blive beklædt. Vil det runge med "kun" ståltrapezplader mon?

Hilsen Torben

Det med en Troldtekt beklædning lyder godt. Det ser rigtig pænt ud jeg har set det hos min svoger. Jeg tror ikke, det vil runge særlig meget, men en beklædning vil fjerne enhver tvivl. Husk at få sat de eldrevne porte op inden du beklæder loftet, så fastgøringsbeslag i loftet bliver skjult af beklædningen, det kan blive rigtig flot. Så kan du kun se føringsskinnerne. Der hvor jeg så trapezpladerne var i en fabrikshal, hvor støjniveauet i forvejen i forvejen var ca. 100 dB, så vi gik med høreværn.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis