Hul i sokkel til fibernet

Hej.

Jeg har fået Fiberbredbånd, og i den forbindelse skulle jeg have en helt ny fiberledning ind i huset. De valgte at bore skrådt igennem væggen, og så ud igennem sokkelen. Mit spørgsmål er, skal jeg gøre noget specielt for at undgå fugtskade? eller har det ingen betydning?

Hilsen
Nirosan

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sådan gør de alle steder, jeg fik mit lavet for 3 år siden og har ikke haft nogen problemer, desuden løber vand jo ikke opad
Skrevet af Nirosan på 03 maj 2011 07:18

Hej.

Jeg har fået Fiberbredbånd, og i den forbindelse skulle jeg have en helt ny fiberledning ind i huset. De valgte at bore skrådt igennem væggen, og så ud igennem sokkelen. Mit spørgsmål er, skal jeg gøre noget specielt for at undgå fugtskade? eller har det ingen betydning?

Hilsen
Nirosan

Du kan bare bore gennem soklen og evt. tætne udefra med noget silicone, hvis du vil være sikker på at det bliver tæt udefra. Hvis du borer indefra og ud kan du begynde med et tyndt bor og så bore fra begge sider, så du undgår at der springer en stor skal beton af. Det ser ikke så pænt ud. Du kan også gøre det at du borer i en vinkel på 45 grd. og sætte et stykke elektrikerrør bukket i samme vinkel i og tætne med føromtalte silicone. Så kan røret på den indvendige side bruges som beskyttelsesrør for kablet/fiberen.

fase
Du har da slet ikke læst Nirosans besked, før du besvarede ham. Så prøv lige at læse den grundigt, så vi slipper for sådan en gang vrøvl 
Skrevet af Håndværkeren på 03 maj 2011 10:50
Du har da slet ikke læst Nirosans besked, før du besvarede ham. Så prøv lige at læse den grundigt, så vi slipper for sådan en gang vrøvl 

Det må du meget undskylde. Det var ikke min mening, at servere sådan en gang vrøvl. Du har da fuldstændig ret. Sådan kan det overhovedet ikke lade sig gøre i dette tilfælde. Det er kun hvis der skal laves en ny indføring, at det kan gøres på den beskrevne måde. På den anden side er jeg ikke den eneste, der kommer med indlæg, der er ubrugelige. Prøv at læse nogle af dine egne.

fase
Skrevet af Håndværkeren på 03 maj 2011 10:50

Se mit tidligere svar. Jeg skal for en god ordens skyld gøre dig opmærksom på at spørgsmålet findes i to udgaver, som er forskellige. jeg har svaret på den anden udgave. Den kan du selv finde. I den anden udgave mener jeg at mit svar passer. Der er en anden der har givet det samme svar som jeg. hvorfor der er to udgaver har jeg ingen anelse om, eftersom det ikke er mig, der stiller spørgsmålet.

fase
Rolig nu Fabrin.
Jeg gik lige i selvsving i formiddags, og ja der er sikkert en del af mit der ikke går op i en højere enhed. Jeg får som regel også hug for det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis