Støbning af sider til en trampolin

Hej alle sammen Jeg har lige smidt min trampolin ned i et 1,5 meters dybt hul som er 4 meter i diameter - hullet er 100% bevaret da her skal laves en lille hule under trampolinen. Jeg har dog et lille problem. Den ene siden af hullet er meget porøs da her tidligere har været terasse og "væggen" er ved at falde ind under trampolinen hvilket skaber en træls sikkerheds risiko - jeg har som udgangspunkt tænkt mig at støbe siden op med funda blokke. Er der nogen som har bedre ideer eller blot kan oplyse om evt. Forudsætninger så som blandingsforhold, vægtykkelse, underlag m.m. Vil jeg meget gerne høre om det. Derudover kan et smart hoved oplyse mig blandingsforholdet for at lave mørtel til vandskuring og bygning af mur med mursten. Jeg er novice - så undskylder mine spørgsmål på forhånd
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med den sikkerhedsrisiko der består i at man flyver ud over trampolinens kant og beskadiger betonkanten når kraniet klaskes ned i bygværket?

Jeg ville nok skovle det nedskredne jord væk og tilså med græs eller andet der kan holde lidt på de udgravede arealer?
Jeg er altså heller ikke så glad for at du vil støbe en kant, med mindre du laver den så den befinder sig under fjedrene. Jeg ville nok bruge et palisadeværk af runde pæle slået tæt på hinanden og stadig derinde hvor fjedrene sidder. Så er det græsset der tager knaldet fra skalden.
Trampolinen er omringet af et net så der er ikke risiko for at man kan flyde ud over kanten men der er faktisk mere til sagen ... det er således at trampolinen er en del af terassen som skal beligges med terasse brædder - det er så planen at terassebrædderne ligges således de flygter med kanten af trampolinen ... Således bliver selve støbningen også lavet ca. 12 cm under kanten på selve trampolinen.

Efter en masse tanker er jeg kommet på ideen at gøre følgende:

Jeg graver 50 cm af overfladen (den porøse del) næsten hele vejen rundt om hullet - Så smider jeg fundablokke ned oven på den faste overflade og fylder beton hele vejen rundt - guidet af en masse forskalningsbrædder.

Jeg regner med at bruge støbemix og cement 4 til 1 (Har regnet ud af ca. 750 kg burde klare jobbet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis