import af ny bil

jeg påtænker at importere min nye bil fra et land hvor befolkningen ikke har så mange penge mellem hænderne,fordi markedspriserne er tilpasset hvert enkelt land.
Hvis jeg nu køber en ny bil i tyskland og kører den til dk. så er det jo ikke en ny bil længere.
Jeg betaler selvfølgelig moms og reg.afg.efter at have fået bilen vurderet, der må kunne spares penge der, nogen der ved noget om dette???
på forhånd tak.


 


 


 


 se min hjemmesider www.haveogparklamper.dk der finder du også STUK

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan næsten ikke tage mere fejl.
Biler er ikke specielt dyre i DK.
Køber du ny bil i EU er den også ny når du skubber den over stregen og du skal betale moms/afgift af hvad du har givet for den.
Der kan være lidt fidus med at bilen har bedre garanti end hvis du køber i DK og du kan købe udstyr som danske importører ikke gider at sælge,men penge sparer du ikke.
En bil her koster jo ikke hvad der står på skiltet i forruden.
René

Hej

Du skal også være sikker på at det er en bil du kan få typegodkendt i Danmark - du kan nemlig  IKKE  regne med at du kan benytte den typegodkendelse som importøren har og har betalt for - kender flere eksempler på dette

Hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Ny eller brugt så vil det være mega dyrt at få en bil noget så oldnordisk som (standard) typegodkendt.
På en ny EU bil skal du bare bruge de papirer som er i handskerummet og en brugt er godkendt i HELE EU(måske at den mangler sideblink)
René
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis