Blandinsforhold af algerens/vand ?

Ja har købt sådan noget Roof Cleaner fra Nilfisk til mit tag, og deter normalt beregnet til at bruge til en højtryksrenser !
Da jeg ikke har lyst til at bruge højtryksrenser på mit tag, så har jeg valgt at bruge en alm trykpumpe på 5 liter !
Der står ikke noget om blandins forhold på ettiketten, men er der nogen der ved sådan ca hvad forholdet er ?

Kunne det tænkes at det ca lå i en størrels orden på 1/5 måske ?

 Kan godt lide hvis tingene går op i en højere enhed !
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville gætte på, at det koncentrationen er ret høj, hvis det er tiltænkt brugt til højtryksrenser. 

Alm. algefjerner (Rodalon, Borup Algefjerner, Sadolin Murrens m fl) er generelt beregnet til fortynding til mindst 1-10, så jeg ville gætte på at højtryksberegnede midler mindst kan klare samme fortynding.

I virkeligheden får du jo først svaret ved at lave en test og se om skidtet dør (i tilstrækkeligt omfang). Lav en 1-5, 1-10 og 1-20 opløsning og lav en prøve med en blomstersprøjte.
Ok tak for svaret...

Ps nu er der ikke gjordt noget ved mit tag i mange år, (vi overtog i september 2010) og tænkte på om man ikke bare kunne sprøjte det koncentreret på ? Så må der virkelig kome gang i sagerne !

 Kan godt lide hvis tingene går op i en højere enhed !
Nu må du lige styre dig lidt Brixxx

Sådan noget stas kan være giftigt for omgivelserne.

Må jeg i stedet foreslå en almindelig fortyndet omgang Round-up, udbragt med vandkande m/stor spreder.
Det løber lige i tagrenden og hen i rensningsanlæg og udgør ikke nogen risiko - af betydning - de næste adskillige år. :o)
Hej - jeg ved det er en gammel tråd, men virkede den nilfisk Roof Cleaner ?

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Bare lige til Info så fandt jeg et firma der var med på noget samlerabat så giver 650 hver andet år og så står de for rengøringen af taget ;0)

 Kan godt lide hvis tingene går op i en højere enhed !
Ja de virker sgu ret godt, jeg er godt tilfreds ihvertfald

Jeg har en tre længet gård og kan rende rundt om hele skidtet på en god time, dagen efter er algerne grå og efter et par regnskyl eller tre er det som nyt igen

www.malermester-hansen.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis