Skrevet af ktm på 02 maj 2011 20:11
Jeg kom her til aften kørende i min gamle Range Rover med campingvognen efter igennem en lille by her på Djævleøen.En yngre af anden etnisk herkomst kvinde med barnevogn var på vej over fodgængerfeltet og stod og flagrede på helleanlægget, hvorfor jeg stoppede.
Tro det eller ej, men kvinden smilede og nikkede anerkendende og jeg vinkede til hende og sandelig om ikke hun vinkede igen, tydelig glad over at få plads til at gennemføre sin farlige færd i trafikken.
Normalt er det "skråt op" fingeren man får i den slags situationer, men her var det undtagelsen der bekræfter reglen.

Jeg skulle lige have luftet min gode oplevelse!
Det var en dejlig lille beretning du kom med der

Desværre er det er særsyn i Danmark. Jeg syntes generelt vi danskere mangler "overskud" eller medmenneskelighed, som man vel også kan kalde det. Alt for ofte bliver man mødt af stress og jag, når man er ude og køre i bil eller inde i et supermarked og handle.
Folk har hverken tid eller lyst til at give et fremmed menneske et venlig smil eller en hjælpende hånd hvis det behøves. I stedet bliver man mødt af irritation og tristhed.
Personligt elsker jeg at sende en fremmed et venlig smil, når jeg er ude og handle eller når jeg slentre en tur igennem byen. Og når jeg så en sjælden gang møder et medmenneske, som oprigtigt sætter pris på mit smil og gengælder det, så varmer det og er med til at give os begge to en lidt bedre dag - og det endda helt uden nogen omkostninger

Ofte er det kun de små ting i livet, der gør dagen god for en anden!