Jeg blev sgu så glad i dag!

Jeg kom her til aften kørende i min gamle Range Rover med campingvognen efter igennem en lille by her på Djævleøen.
En yngre af anden etnisk herkomst kvinde med barnevogn var på vej over fodgængerfeltet og stod og flagrede på helleanlægget, hvorfor jeg stoppede.
Tro det eller ej, men kvinden smilede og nikkede anerkendende og jeg vinkede til hende og sandelig om ikke hun vinkede igen, tydelig glad over at få plads til at gennemføre sin farlige færd i trafikken.
Normalt er det "skråt op" fingeren man får i den slags situationer, men her var det undtagelsen der bekræfter reglen.

Jeg skulle lige have luftet min gode oplevelse!

Med venlig hilsen
ktm

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ktm.

Der kan man bare se hjælpsom-hed lønner sig.

Det med fingeren blir' desværre brugt alt for meget, men ingen regler uden undtagelse.

Rigtigt som en eller anden har sagt på et tidspunkt: Korteste afstand mellem to mennesker er smil.

Bare vi dog her i landet kunne vise lidt mere hensyn til hinanden også i trafikken.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Ja, det er ikke mange der tænker på andet end sig selv i trafikken desværre.
Godt arbejde Ktm.

Jeg bruger ofte firmabilen til at blokere for andre, så ham fra sidevejen kan komme ud.
Når vi skal ud fra firmaet, skal vi ud på en ret trafikeret vej. Og jeg synes faktisk folk er flinke til at give plads.

En ting de dog ike er gode til i Esbjerg, er at placere sig i rundkørsler og vognbaner ved sammefletninger. Her er der specielt et sted hvor folk op til 1.5 km før sammefletningen kører over i den bane der går ligeud. Der er jeg så glad nok for at jeg kører firmabil. Fo de andre vil jo heller ikke have buler... ;-)

En enkelt gang, har jeg været ved a tslå en kvindelig cyklist ned!
Jeg havde vendt på en vej, som ikke var ensrettet, men havde indkørsel forbudt i den ene ende. Derfor kom der så godt som aldrig biler fra den vej ned i krydset.
Men her kom jeg, og kikkede efter min højre vigepligt. Da jeg så begynder at trille frem, kommer der en cyklist ud af stolpen mellem venstre siderude og forruden. Jeg trykker på bremsen og det væser lidt i asfalten.
-Hun kvitterer med en finger... Se hun kan være glad for at fruen var med i bilen. Ellers havde jeg nok flået døren op og råbt noget efter hende!!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hej
Har lige en kommentar vedr. "færdselskultur"
Mange har fået den "uvane at komme kørende hen mod en rundkørsel med høj hastighed sådan at de der holder ved andre tilkørsler er helt sikre på at vedkommende ikke har i sinde at overholde sin vigepligt og derfor bliver holdende der hvor de er.

Jeg synes det er en MEGET dårlig og FARLIG uskik  hvad mener i andre ??? er det kun mig der har været ude for det eller ???
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Skrevet af ktm på 02 maj 2011 20:11
Jeg kom her til aften kørende i min gamle Range Rover med campingvognen efter igennem en lille by her på Djævleøen.
En yngre af anden etnisk herkomst kvinde med barnevogn var på vej over fodgængerfeltet og stod og flagrede på helleanlægget, hvorfor jeg stoppede.
Tro det eller ej, men kvinden smilede og nikkede anerkendende og jeg vinkede til hende og sandelig om ikke hun vinkede igen, tydelig glad over at få plads til at gennemføre sin farlige færd i trafikken.
Normalt er det "skråt op" fingeren man får i den slags situationer, men her var det undtagelsen der bekræfter reglen.

Jeg skulle lige have luftet min gode oplevelse!
Det var en dejlig lille beretning du kom med der

Desværre er det er særsyn i Danmark. Jeg syntes generelt vi danskere mangler "overskud" eller medmenneskelighed, som man vel også kan kalde det. Alt for ofte bliver man mødt af stress og jag, når man er ude og køre i bil eller inde i et supermarked og handle.

Folk har hverken tid eller lyst til at give et fremmed menneske et venlig smil eller en hjælpende hånd hvis det behøves. I stedet bliver man mødt af irritation og tristhed.

Personligt elsker jeg at sende en fremmed et venlig smil, når jeg er ude og handle eller når jeg slentre en tur igennem byen. Og når jeg så en sjælden gang møder et medmenneske, som oprigtigt sætter pris på mit smil og gengælder det, så varmer det og er med til at give os begge to en lidt bedre dag - og det endda helt uden nogen omkostninger

Ofte er det kun de små ting i livet, der gør dagen god for en anden!

Find det bedste og billigste minicruise på Minicruise-guide.dk. Læs også om de sjove Friv spil.

Annonce
Hej ktm.
Jeg forstår dig godt, men når man holder tilbage for en fodgænger i et fodgængerfelt er men ikke flink, men overholder bare færdselsloven. Hvis man f.eks ikke holder tilbage i sådan en situation til en køreprøve så dumper man på stedet. Men du har helt ret, et lille smil, et nik med hovedet osv gør det meget mere rart at være i trafikken og man får det jo faktisk osse selv lidt bedre ved at kunne fremvise den lille smule overskud der gør at vi allesammen kan have det godt. :-)

Og husk: Det var amatører, der byggede Noahs Ark, men det var fagfolk, der byggede Titanic

lige en kommentar til den der med at holde tilbage for nogen der skal ud fra en vej, eller hvis nogen skal dreje til venstre, og man så åbner i en kø i den anden vognbane, så han kan svinge over. Det skal man passe umådeligt meget på med!
Det er selvfølgelig en god tanke og i god mening at man gør det, men jeg vil vove at påstå at den der åbner for den anden yderst sjældent tjekker sine sidespejle om der kommer en cyklist eller knallert kørende oppe på vedkommendhøjre side,- og ham der svinger og krydser vognbanen har travlt med at nikke, vinke og sige tak for venligheden og ser ikke hvis der kommer en tohjulet bagved bilen der holder tilbage.
Ja jeg snakker af erfaring.... , og HVIS det skulle ske at jeg giver plads i sådan en situation så har jeg grundigt tjekket både spejler og drejet hovedet inden det sker. Det er ,- undskyld mig, en potentiel pissefarlig situation man skaber ved at holde tilbage på de her måder.

Men jo smil og venlighed er at foretrække

mvh jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis